Saturday, July 29, 2023

Avantajele eutanasiei voluntare

Ceea ce s-a văzut în ultimele săptămâni în legătură cu azilurile groazei, mă conving și mai mult că se impune abordare cadrului legal privind votarea legii eutanasiei voluntare, prin care persoanele tinere sau ceva mai mature, aflate în totalitatea facultăților mintale, după ce o comisie de medici constată că acestea au discernământ, sunt cu absolut  toate țiglele pe casă, care și-au dat consimțământul ca atunci când au ajuns într-o stare de degradare a stării de sănătate care le fac să devină o reală povară pentru familie, chiar dacă posedă venituri care ar tenta familia, să fie eutanasiate voluntar, pentru a nu fi depuse în aziluri unde să fie torturate, abuzate, înfometate, abandonate, doar pentru ca alții să încaseze bani de pe urma lor.
Așa cum animalelor care devin inutile, o povară pentru stăpân, persoanele prevăzătoare, care nu vor să devină sursă de câștig nemuncit pentru stăpânii de aziluri și pentru așa-zișii aparținători, atunci când au capacitatea de decizie asupra propriei lor persoane, să aibă posibilitatea de a opta spre soluția voluntară de a-și întrerupe chinul, reușind în acest fel să evite torturi inimaginabile, abuzuri nemeritate, înfometare, spre beneficiul celor care doresc să trăiască bine folosindu-se de nefericirea celor aflați în nevoie.
Nu pledez pentru obligativitate, dar o societate aflată în incapacitatea morală și materială de a se ocupa de cetățenii ei atunci când aceștia se află în dificultate, trebuie să le ofere acestora posibilitatea de a dispune de propria persoană așa cum își doresc, pentru a ieși din viață la fel de demni cum au trăit. Țările civilizate au o astfel de opțiune, deși nu torturează, nu înfometează cetățenii aflați în dificultate. După ceea ce am văzut în azilurile groazei și după ce am evaluat că situația are șanse egale cu zero de a fi  remediată, persoanele tinere sau ceva mai mature, cu discernământ, fără a fi manipulate în vreun fel, să aibă posibilitatea de a face opțiunea pe care toată lumea o are pe buze, dar nu e în stare s-o exprime răspicat. Eu am 76 de ani și nu-mi doresc să fiu torturat, abuzat, schingiuit, înfometat, abandonat, atunci când voi deveni o legumă, pentru că societatea de azi mi-a arătat că nu are cum să-mi ofere un statut de om demn. 

(29 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment