Monday, July 17, 2023

Cocoloșirea neamurilor

Soțul își angajează soția la același loc de muncă unde el este șef.
Tatăl își angajează fiul sau fiica la locul de muncă unde el este șef.
Socrul își angajează ginerele sau nora unde el este șef.
Sora își angajează sora mai mică unde ea este șefă.
Unchiul își angajează nepotul unde el este șef.
Cumnatul își angajează cumnatul sau cumnata acolo unde el este șef.
Știindu-se protejat, noul angajat are un comportament total diferit comparativ cu cei care sunt angajați pe bune, deci nu au pile, nu au proptele.
De regulă, rudele angajate doar pentru că au pe cineva șef în organizație sunt:
- nepregătite profesional,
- fără experiență,
- dau dovadă de aroganță,
- sunt sigure pe ele,
- stau degeaba,
- nu vor să învețe,
- gafează și au protecție.
Am cunoscut foarte multe persoane acolo unde am lucrat și preitenul meu doctorul PĂUNESCU îmi zicea:
- Domn profesor, nu te uita la cățelul care latră, uită-te cine-i ține lanțul!
Mare dreptate avea doctorul PĂUNESCU, dar am deprins tehnica prin care reușeam să contracarez abordările cățelușilor din lesă, căci nici pilele nu se riscă aiurea pentru oricine și ca să-și apere pielea, pilele îi scapă din brațe pe protejați instantaneu. Cei cocoloșiți au marele necaz căci atunci când protectorii lor ies din decor, plătesc toate oalele sparte. Am văzut după revoluția din 1989 cum un tip cu tată în cc al pcr, s-a dezumflat instantaneu și s-a făcut mic-mic, până a trebuit să plece, căci nu lăsase loc de bună ziua. În ziua de azi, pe unde mergem, aflăm că fiul lui X este genial, dar eu știu că genialitatea clamată de un coleg se datorează poziției deosebit de importante a tăticului cu numele X. Alte ori, la ureche, discret, mi se zice că doamna Y este așa cum rezultă după nume, soția demnitarului Y, instalată și ea undeva pe o funcție de câteva mii de euro, chiar dacă facultatea pe care a absolvit-o nu are nicio legătură cu munca ei de zi cu zi, dar diploma nu contează în spațiul nostru cel mioritic.



(17 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment