Sunday, July 23, 2023

Cumpărarea falsei notorietăți

Ca să nu zică nimeni că împroșc cu noroi, mă voi pune eu în situația cumpărătorului falsei notorietăți. Să zicem că dispun de 100.000.000 de euro și vreau să vă arăt și să vă conving că eu sunt buricul pământului. Să zicem că mi-a venit ideea de a scrie poezioara.
Îmi plac femeile-n balcoane,
Cu șoldul lat și piept masiv,
Îmi plac femeile-n balcoane,
Cu caracterul agresiv.
Prima idee este să public poezioara. Merg la un redactorul unei reviste de literatură, îi prezint problema, dar nu înainte de a-i garanta o sponsorizare adecvată. Condiționez ca poezioara să apară pe prima pagină. Mai cer ca vreo 10 critici literari de valoare să scrie despre poezioara mea. Totul are o abordare și atmosfera nu se va deteriora, pentru că eu doresc notorietate, chiar dacă ea este falsă. Convingerea este un lucru la care se lucrează intens și rezultatele se văd. Revista apare exact cum am dorit eu. Am în bancă un cont cu 90.000.000 de euro.
Doresc să primesc pentru întreaga mea activitate câteva titluri de doctor honoris causa de la niște universități. Se organizează ceremoniile, mi se recunosc meritele de poet și nu numai. În contul meu se află 70.000.000 de euro.
M-am gândit că o coroniță din frunze de laur, făcută din aur de 24 K nu mi-ar strica dacă mi-ar fi acordată undeva într-o capitală mare și visul meu devine realitate. În bancă am un cont cu 45.000.000 euro. Cred că nu mi-ar strica niște aprecieri de la câțiva laureați ai premiului NOBEL pentru literatură și chiar o conferință a unui șef de stat al unei super-puteri militare. Visul ar prinde contur, dar mă mai gândesc cu un optimism debordant. 
De bine de rău, eu am terminat o facultate, pe bune, eu am făcut un doctorat, pe bune, am făcut și 42 de ani de meserie tot pe bune. Cunosc pe alții care s-au împăunat cu tot felul de chestii cu mult mai puțin decât am zis eu despre contul meu fictiv în euro. Oricum, nu vreau să sfârșesc la Târgoviște. Dacă voi crăpa, vreau să crăp în patul meu din mahalaua Bucureștilor, unde asfaltul frige.
Morala: cine are bani, cumpără notorietate de tinichea, adică un fals. Cine vrea notorietate autentică trebuie să pună osul la treabă, dar mai întâi, trebuie să dovedească de unul singur că dispune de o serie de calități în școală, în facultate, în discuții cu prietenii și la locul de muncă.



(23 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment