Monday, July 17, 2023

Corupția de atmosferă

Există o atmosferă specifică actului de corupție. Actul de corupție nu se produce în mină în adâncuri, pe câmp când ară tractorul sau dând la lopată când săpăm șanțuri. Actul de corupție presupune o atmosferă adecvată. 
Întrunirile unde corupția înflorește se derulează la o cafenea, la un restaurant, la o saună, la o baie turcească, într-un hol de hotel de lux, într-o plimbare cu o limuzină foarte scumpă.
eram un pârlit de asistent stagiar, când acasă, seara, mă sună un telefon și de la capătul celălalt al firului o voce de femeie îmi spune că tovarășul director general X din ministerul educației mă așteaptă la cabinetul ț la ora 8,30. M-am speriat îngrozitor. M-am bărbierit, m-am aranjat să dau și eu cât mai bine în fața tovarășului director general. Cabinetul era imens. M-a primit secretara. M-a introdus la tovarășul director general, care mi-a întins o carte a sa de unic autor, cu autograf dedicat mie, pârlitului de asistent stagiar. M-a invitat să beau o cafea. Nu băusem în viața mea cafea. Aveam 24 de ani. Tovarășul director m-a invitat să stau pe un fotoliu și s-a așezat lângă mine pe un alt fotoliu. A început o discuție. Întrebările sale erau precise, ca răspunsurile mele să fie toate cu da. În final, era vorba de un student, acre aveaq examen la o disciplină unde eu aveam seminar și musai trebuia să obțină nota maximă. N-am să înțeleg niciodată de ce a trebuit acel om să stea de vorbă cu mine, când existau cel puțin 2,398 de mijloace ca eu să fiu evitat din proces și profesorul de la curs să-și facă mendrele fără ca un asistent stagiar să fie pus într-o situație aproape fără ieșire, dacă luam în considerare cine era studentul. Problema s-a rezolvat cu mult mai simplu, căci studentul s-a retras din facultate, nu știu din ce motive și atunci am tras concluzia că s-a făcut mult zgomot pentru nimic.
Corupția de atmosferă celebră a fost aceea cu caltaboșii când doi miniștrii țărăniști s-au dat în spectacol și au reușit performanța de a se compromite deplin și definitiv, atmosfera fiind un restaurant de pe Dorobanți. Am participat și eu la începutul unor dezvoltări de atmosferă, care preceda acte de corupție, dar fiind cu mașina sau mergând la cursuri, nu am dus până la capăt niciodată derularea evenimentelor. Eu sunt mult prea pretențios când e vorba de băutură. Nu beau băutură decât cumpărată de mine de la mama ei, căci băutura fabricată pe vapoare este otravă curată. în plus, dacă vreau să mănânc o friptură, nu sunt atât de sărac încât să nu mi-o plătesc din banii mei și de aceea am evitat să merg la chiolhanuri moca, deci am evitat atmosfera nu pentru că ascundea ceva acte de corupție, dar eu văd viața în cu totul alte culori decât cei care cred că tot ce zboară se și mănâncă. Am auzit relatări despre corupția de atmosferă, dar multe nu știu să scriu aici, căci nu-mi place să pierd nopți, nu-mi place să mă prostituez făcând pe plac unora sau altora dansând pe mese sau bând în neștire tot felul de poșirci ieftine, că nimeni nu cheltuie banii pe lucruri de calitate, pentru a obține o aprobare să cumpere o acadea la un preț preferențial. 


(17 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment