Sunday, July 23, 2023

Prezente vieți de prime doamne și domnițe

Îmi amintesc de cartea lui Nicolae GANE Trecute vieți de doamne și domnițe, pe care am citit-o pe când eram elev de liceu și care m-a copleșit pentru complexitatea ei. Cred că dacă s-ar scrie o carte despre primele doamne postdecembriste și despre domnițele lor, ar ieși o lucrare extrem de interesantă. Voi încerca să fac eu acest gest de începător, dar voi vorbi de prime doamne la prezent.
Nina ILIESCU este o femeie discretă. A apărut alături de soțul ei pe când era președintele României, doar la alegeri, să arate și Ion ILIESCU că are nevastă. Nu-mi amintesc s-o fi văzut pe Nina ILIESCU la biserică sau cu alte ocazii. Se zicea că este la bază chimistă și că a lucrat în cercetare. Soții ILIESCU nu au avut copii și nu s-au remarcat prin chestii excentrice. Nina ILIESCU nu a dat interviuri, nu a scris articole nu a avut ieșiri publice care să-i aducă rating bărbatului ei. Pe acestă femeie am invidiat-o pentru ideea genială de a-l caracteriza pe un politician doar cu întrebarea:
- Cine mai este și prostănacul ăsta, Nelule?
Eu m-am străduit mult timp să fac o caracterizare, dar la mine trebuiau multe cuvinte. Nina ILIESCU a găsit cuvântul magic, care a spus tot adevărul și viața i-a confirmat valoarea în 2009 mai ales.
Nadia CONSTANTINESCU este soția lui Emil CONSTANTINESCU. Mi-o amintesc de la o vizită oficială pe undeva prin Asia că era pe covorul roși, exact cum era Elena CEAUȘESCU cu Nicolae al ei și m-a șocat să văd așa ceva, căci purta o geantă și o rochie foarte asemănătoare cu cele ale Elenei. Știu că în ziarul România Mare a apărut o cerere a lui Emil CONSTANTINESCU în care acesta cerea divorțul de nevasta lui. Mai multe nu știu, dar nici nu m-au interesat. Ei au avut doi copii, pe Norina și pe Dragoș.
Maria BĂSESCU este nevasta lui Traian BĂSESCU și cred că sărăcuța de ea a avut o viață de martiră alături de un ins așa de dificil cum este bărbatul ei, Traian BĂSESCU. Ea a avut proasta inspirație de a trimite o scrisoare atunci când bărbatu-său era la ananghie și din punctul meu de vedere a scăzut foarte mult, căci îl prezenta pe tip exact așa cum nu era. Biata maria, degeaba a apărut pe la Băneasa când trecea un convoi mortuar, călare pe cal, că tot femeia casnică a rămas, gata să tacă necondiționat în fața unui bărbat care a stat mult timp pe mare sau undeva în orașul diamantelor Antwerp, de nu s-a prins de el nici franceza, nici germana, nici engleza și cu atât mai mult, nici flamanda.
Carmen IOHANNIS este profesoară de engleză și o consider o adevărată primă doamnă, care a știut să se ferească de gura presei și de speculațiile tuturor indivizilor, care ar face orice pentru a câștiga doi arginți prin nemuncă, ci doar din dat din clanță. Faptul că a stat la Sibiu zece ani, mi-a arătat că este o femeie puternică, femeie care are o meserie pe care și-a respectat-o, repsectându-se pe ea în primul rând. Faptul că nu a dat interviuri, că nu a dat prilejuri de a fi bârfită, deși toaletele ei au fost tot timpul subiect de discuție, arată că a avut o strategie excelentă, strategie pe care numai o femeie deșteaptă știe s-o definească și s-o gestioneze cu aceeași măiestrie.
Norina este una dintre domnițe, căci este fiica lui Emil CONSTANTINESCU. Se știe de facultate a terminat. Dar detalii despre viața ei nu se știu, căci Norina nu și-a pus viața în vitrină, pe ea neinteresând-o nimic din ceea ce este poleit superficial și de mucava. Am apreciat acest lucru, ceea ce mi-a întărit convingerea că numai femeile deștepte știu să tragă spuza pe turta lor, ca să trăiască exact așa cum vor ele.
Ioana este fata mare a lui Traian BĂSESCU, fiica târâtă prin tribunale de un părinte pe care nu l-a interesat decât să se aleagă la al doilea mandat. Discreția n-a dat-o afară din casă pe Ioana nici cu apartamentul cu vânzările anterioare, nici în ceea ce privește soții sau iubiții. M-am bucurat să aflu că i s-a încheiat calvarul prin acea prescripție.
Elena zisă EBA, mezina lui Traian BĂSESCU a arătat exact ceea ce trebuia ca să se definească prin penibil, lipsă de cultură și ignoranță. Treaba cu succesurile, chestia cu editarea din exemplul cu BOC și încă vreo câteva chestii excentrice, mi-a arătat că proverbul cu așchia care nu sare departe de trunchi se verifică al naibii de tare, căci ea vorbea despre un nene cu prune-n gură, cu aceeași ușurință cu care tăticul ei punea porecle oricui i se părea lui că nu-i este nici simpatic, nici util și nici slugarnic. Viața a arătat că orientarea sa a avut carențe, chiar dacă s-a plombat numai cu mașini scumpe și a primit salarii babane.



(23 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment