Thursday, November 10, 2016

CSIE'50 -css

CSS nu înseamnă Clubul Sportiv Știința.
CSS nu înseamnă Cascading Style Sheets.
CSS înseamnă Cercetare Științifică Studențească.
Facultatea de Cibernetică dintotdeauna a avut punctul ei forte la capitolul de cercetare științifică pentru că:

  • avea și are o activitate de cercetare foarte puternică;
  • cercurile științifice sunt foarte diferite și active;
  • lucrările elaborate sunt de înaltă calitate;
  • studenții cercetători sunt foarte activi;
  • soluțiile propuse acolo sunt originale;
  • în competiții naționale lucrările lor sunt cotate ca fiind foarte bune;
  • lucrările elaborate sunt temeinice și au legătură cu viața economică reală;
  • rezultatele obținute la cerc sunt continuate la licență;
  • unii studenți care au fost la cercuri sunt doctoranzi strălucitori.
De-a lungul anilor, am văzut ce înseamnă activitatea de cercetare în zona programării, în zona analizei și proiectării de sisteme informatice, dar și în zona baselor de date. Nenumărați dintre profesorii de azi au fost membri ai unor cercuri de cercetare științifică și s-au remarcat acolo prin:


  • temeinicia documentării;
  • realismul soluțiilor;
  • dificultatea temelor;
  • modul de prezentare;
  • originalitatea demersului;
  • continuitatea în timp;
  • precizia tratărilor.
Consider că cercurile de cercetare științifică studnțească merită o analiză de sine-stătătoare mai ales că de fiecare dată, în aprile când au loc sesiunile de primăvare a prezentării lucrărilor, se întocmesc broșuri care consemnează numele studenților autori și numele cadrelor didactice care le-au coordonat lucrările. Cercurile de cercetare științifică studențească sunt locurile unde:


  • se formează echipe;
  • au loc dezbateri;
  • se fac prezentări;
  • au loc evaluări;
  • sunt făcute analize;
  • se discută aplecat;
  • se clarifică probleme;
  • de formează cercetătorii.
Am apreciat întotdeauna pe cei care sunt preocupați fie să coordoneze activitatea de cercetare, fie să desfășoare o astfel de activitate, pentru că numai ei au capacitatea de a se implica în dezvoltarea spiritului liber, deschs și îndrăzneț, care trebuie să caracterizeze pe orice tânăr care țintește abordări ce duc la soluții originale. Mă laud că acum mulți ani am coordonat un cerc de cercetare pe teme de compresie de date și lucrările studenților mai dăinuie și acum la o adreă, fiind la dispoziția oricărui om care vrea să vadă cum lucrau studenții de anul al III-le de la secția de Informatică Economică, lucru cu care eu mă mândresc tare mult, că eu sunt cel care s-a ocupat de tătășenie. Am mai avut un cerc în care studenții din generația profesorului Marian Stoica au elaborat lucrări pe care le-am reunit într-un volumaș, ce i l-am dăruit prin 2012 lui Marian, când m-am pensionat și am zis că el trebuie să fie cel care să-l țină ca mărturie peste ani că s-a muncit ca lumea și ăn acele vremuri.

(10 noiembrie 2016)

No comments:

Post a Comment