Wednesday, August 9, 2023

Transferuri grosolane de notorietate

De când cu concertul lui GHEBOASĂ de la UNTOLD am văzut cum tot felul de neica-nimeni exersează transferul de notorietate, dar nu orice fel de transfer de notorietate, ci transferul de notorietate grosolan.
Ca lucrurile să fie foarte clare, voi reda integral articolul 30 din Constituția României, care se referă la libertatea de exprimare a cetățenilor țării noastre.
Libertatea de exprimareARTICOLUL 30
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credințelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

(3) Libertatea presei implică şi libertatea de a înființa publicații.

(4) Nici o publicație nu poate fi suprimată.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligația de a face publică sursa finanțării.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viața particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defăimarea țării şi a națiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură națională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violență publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

(8) Răspunderea civilă pentru informația sau pentru creația adusă la cunoştință publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condițiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.


Citind cu atenție acest articol văd că după concertul lui GHEBOASĂ, foarte mulți indivizi care se dau apărătorii moralității, sunt în afara constituției. Concertul lui GHEBOASĂ a avut o durată precisă. Artistul a interpretat cântece cunoscute publicului, public care a fredonat cântecele cu artistul. Se vedea că publicul cânta versurile împreună cu artistul, ceea ce se presupune că cei din public au ascultat cântecele cu mult înainte de spectacol și nu o  singură dată, ci de mai multe ori, pentru a reține versurile. Nimeni nu ascultă un cântec de mai multe ori dacă acel cântec:
- nu-i place,
- nu-i spune nimic,
- nu se identifică cu mesajul,
- îl enervează,
- este obligat.
În consecință, publicul care a ascultat cântecele lui GHEBOASĂ și a participat la spectacol era un public avizat și erau persoane care au plătit biletul de intrare, ceea ce înseamnă că au acceptat de bună voie și nesiliți de nimeni, deci în cunoștință de cauză să participe la spectacol. Se știe că dacă la televizor nu ne place o emisiune, luăm telecomanda și schimbăm canalul. Tot așa, cei cărora nu le plăcea GHEBOASĂ aveau posibilitatea de a pleca pe durata evoluției lui, ceea ce nu s-a întâmplat, pentru că GHEBOASĂ este un traper iubit, are publicul lui și acel public a plătit pentru a-l vedea live pe GHEBOASĂ.
După spectacol, a apărut o avalanșă de luări de poziție,. Le-am contabilizat și niciunul dintre vajnicii indignați nu reprezintă decât sugative de transfer de notorietate, care prin asocierea numelor lor nesemnificative cu numele lui GHEBOASĂ, cel cu 14 milioane de vizualizări la un hit, vor obține și ei un oarece profit de notorietate. În viața mea, erau trei persoane a căror opinie conta pentru mine. Oricine altcineva ar fi avut un punct de vedere, nu mă interesa și de multe ori, cu brutalitate am spus că opinia respectivului nu contează. Cred că nici GHEBOASĂ nu ar trebui să fie influențat în vreun fel în actul să de creație artistică, pentru că vorba proverbului câinii latră, caravana merge.


(09 august 2023) 


No comments:

Post a Comment