Monday, August 28, 2023

Misterul din jurul festivalului George ENESCU

Reclamele de la TVR legate de festivalul George ENESCU sunt atât de proaste încât mă apucă jalea. Din ele nu afli mai nimic. Nu se știe care este programul fiecărei zile. Nu se știe ora. Nu se știe sala. Nu se știe ce se transmite. Am aflat doar că va dirija Cristian MĂCELARU. În online sunt tot felul de porcării că te apucă plânsul. În opinia mea, festivalul George ENESCU este o manifestare din bani publici și cum nu are caracter comercial, este normal ca toate concertele să fie transmise la televizor, ca poporul din toată țara să urmărească spectacolele, mai ales dacă este vorba de manifestări artistice de calitate. Ceea ce se întâmplă acum este jalnic și abia acum am explicația de ce marele George ENESCU nu și-a dorit colaborarea cu regimul comunist, căci abordările de azi sunt tot abordări comuniste. În loc să fie concertele pe platforme libere, fără plată, organizatorii au ales cea mai proastă cale de a arăta că fac și ei ceva, adică nimic. Pentru tot ce se întâmplă le acord nota 2(doi). 

Îmi aduc aminte că acum mulți ani am cumpărat un abonament și am primit o cărticică cu multe nume extraordinare, dar în serile cu pricina apăreau niște surogate și niște personaje expirate, pentru care organizatorii plătiseră sume derizorii. Nu fac afirmații, dar trebuie cineva să se ocupe și de această manifestare culturală, căci misterul in jurul ei nu-mi miroase a bine. Când scriu aceste rânduri ascult la cască Rapsodia Română nr. 1 selectată dintr-o multitudine de variante de interpretări, ca să mă bucur și eu și să uit că niște fraieri se screm să facă managementul unui festival, fără să reușească pentru că sunt așa cum am zis că sunt și altfel nu au cum să fie. 

Acum l-au băgat la înaintare pe Cristian MĂCELARU, marele dirijor român, pentru ca în planurile 3, 4 și 5, șmecherii să-și facă mendrele, căci banul e ochiul dracului și marile averi din bani de la buget nu se fac decât de acolo și ridicând din umeri la o adică.



(28 august 2023)

No comments:

Post a Comment