Sunday, August 20, 2023

Părinți care își distrug copiii

Am văzut părinți care dintr-o dragoste rău înțeleasă pentru copiii lor, au făcut lucruri care i-au marcat pe copii și i-au dus spre distrugere.
Un domn și-a dorit să aibă băiat și după lupte grele, i s-a născut băiatul. Domnul era un pic sărit de patruzeci de ani, dar culmea fericirii lui era atât de mare încât cuvintele oricare ar fi ele, nu reușesc să descrie nivelul și amploarea acesteia.
Băiatul lui era cel mai deștept.
Băiatul lui era cel mai frumos.
Băiatul lui merita tot ceea ce este mai bun.
Băiatului lui nu-i lipsea nimic.
Dorea pantofi sport de firmă, avea pantofi sport de firmă.
Dorea să meargă la petreceri cu prietenii, mergea la petreceri cu prietenii.
Încrederea în băiat era totală și n a fost întrebat niciodată cum merge cu școala, dar când a venit momentul adevărului s-a văzut că lucrurile nu sunt deloc trandafirii și băiatul era doar în clasa a X-a în loc de clasa a XII-a și deja era transferat la un alt liceu decât unde dăduse admiterea. Peste câțiva ani am aflat că făcuse o încurcătură și banca a luat apartamentul părinților, pe care băiatul îl girase căci dorise să dezvolte o afacere și tăticul lui, care avea încredere oarbă în băiat a semnat acte cu ochii închiși.
Un alt domn i-a oferit copilului său cheile de la mașină cu mult timp înainte de a face optsprezece ani și se mândrea peste tot de vitejia, de inteligența și de talentul copilului său, până în ziua în care copilul a făcut un accident urât de tot, cu consecințe și mai urâte. Numai că tăticul în loc să evalueze gravitatea faptelor, se văita că nimeni dintre colegi, dintre prieteni, dintre neamuri, nu l-au atenționat că greșește. Îmi amintesc că la un moment dat, i-am zis că eu le-am zis copiilor mei că la 18 ani vor merge la școala de șoferi, dar până atunci ei nu se vor apropia de mașina mea pentru a se așeza pe scaunul șoferului, căci ei vor conduce mașina pe drumurile publice doar după ce vor avea carnet de șofer. Eu nu-mi permit să dau sfaturi cum să procedeze alții. Eu am spus cum am procedat.




(20 august 2023)

No comments:

Post a Comment