Thursday, August 17, 2023

Orgoliile, bată-le vina!

Acum, toată lumea apelează la instanțele de judecată.
Divorțează unii și nu se înțeleg pe avere, apelează la instanțele de judecată.
Se ceartă unii și nu acceptă împăcarea, apelează la instanțele de judecată.
Unii fură bunuri de la alții și nu acceptă să-i despăgubească,  apelează la instanțele de judecată.
Unii plagiază și nu acceptă că au fost dovediți hoți, apelează la instanța de judecată.
Unii fură cărțile scrise de alții și se dau drept autori, iar păgubitul vrea dreptate apelând la instanță.
Unii sunt nedreptățiți de notele de la examen și apelează la instanțele de judecată.
Acum și artiștii apelează la instanțele de judecată din motive dintre cele mai interesante.
Eu credeam că artiștii de la folclor, merg în sate, bat la picior casele oamenilor și culeg folclor de la bătrâni, de la rapsozi, mai exact. Acum cu foarte mare ușurință unii zic că au scris versurile și muzica la acele versuri și le și interpretează de pe poziția de artiști totali. Eu zic că este vorba de folclor de garsonieră. Unii nici nu au cultură, căci versurile lor sunt atât de tâmpite, încât mă duc cu gândul la perioada de dinainte de 1989 când ultimul număr al revistei literare LUCEAFĂRUL publica cele mai proaste producții primite la redacție și eu așteptam cu nerăbdare acel număr ca să mă tăvălesc pe jos de râs, la cât de proaste erau versurile trimise de diferiți tipi fără cultură, spre a fi publicate. Așa e azi, dar canalele de televiziune de folclor difuzează acele porcării fără valoare și în acest fel poluează folclorul. Sunt stupefiat să aflu că două cântărețe de folclor au ajuns în instanță și s-au și făcut de cacao cu subiectul abordat, din orgoliu, căci obiectul muncii lor nu este de trimis în judecată, ele fiind doar culegătoare de folclor și interprete, iar vocea uneia nu se fură de către alta, zic și eu.



(17 august 2023)

No comments:

Post a Comment