Monday, August 14, 2023

Vrei să fii metrosexual, cine te oprește?

Fiecare dintre noi este exact cine vrea să fie. Sunt prea puțini oamenii care să invoce motive serioase din care nu sunt ceea ce vor să fie.
Nu este nicio rușine pentru cel care intră în categoria bărbaților metrosexuali.
Bărbatul metrosexual este acela care se privește în oglindă și ia decizii în consecință.
Bărbatul metrosexual este acela care merge la frizer și alege tunsoarea care i se potrivește.
Bărbatul metrosexual este acela care își cumpără haine la modă și umblă foarte bine îmbrăcat.
Bărbatul metrosexual este acela care își alege cu grijă încălțările și respectă reguli de purtare a acestora.
Bărbatul metrosexual este acela care își aranjează barba și mustața cu meticulozitate.
Bărbatul metrosexual este acela care umblă tot timpul proaspăt ras dacă nu poartă barbă și mustață.
Bărbatul metrosexual este acela care  are sprâncenele și unghiile îngrijite de la salon.
Bărbatul metrosexual este acela căruia nu-i miroase gura urât și are dantura pusă la punct.
Bărbatul metrosexual este acela care știe să-și aleagă apa de toaletă care să impresioneze pe cei din jur.
Bărbatul metrosexual este acela care lasă o impresie excelentă la locul de muncă și în societate.
Am avut ocazia, prin natura meseriei mele,  să cunosc foarte mulți bărbați unii tineri, alții mai copți și alții bătrâni, dar din start se remarcau metrosexualii, căci prin tot ceea ce făceau arătau ordine, disciplină, rigoare, preocupare pentru a se defini și pentru a apărea în public astfel încât femeile să-și întoarcă privirile către ei și să schițeze gesturi de apreciere. Mediul în care m-am mișcat a presupus ca prea puțini dintre bărbații cu care am colaborat să fie:
- neglijenți,
- ponosiți,
- murdari,
- șifonați,
- prăfuiți,
- peticiți,
- neasortați,
- rupți.
De aceea, mult timp eu nu am știut ce înseamnă metrosexual, dar de fapt 99% dintre cei pe care i-am întâlnit zilnic erau metrosexuali, chiar dacă nici ei nu se declarau astfel sau nici nu știau ca și mine de acest termen, căci prin natura profesiei trebuiau să fie exemple și ca orice exemplu, înainte de a pleca de acasă se uită în oglindă și înainte de a se uita în oglindă au un sfătuitor care îi trasează jaloanele legate de modul în care trebuie să se prezinte în fața celor cărora își ține cursul sau pe care îi conduce la seminar.
Din anul 2005 de când frecventez sălile de fitness aproape zi de zi, am avut ocazia să iau contact cu persoane preocupate strict de cum se prezintă în public și vrând-nevrând mi-am format ochiul, astfel încât de la mare distanță disting cât de metrosexual este un tip comparativ cu un altul, căci și aici există clasificări, ierarhizări și comentarii, în care sunt consemnate diferențele.
Multă lume zice că metrosexualii au apărut ca specie acum 30 - 40 de ani, dar realitatea este că bărbații au avut preocupări de cum arată dintotdeauna. Bărbații au fost preocupați să arate exact așa cum își doresc din punct de vedere al hainelor, al bărbii și mustății, al pantofilor, al automobilelor, al bicicletelor, al servietelor, al paltoanelor, al pălăriilor, al șepcilor. Moda bărbătească a fost fructificată dintotdeauna. Să nu uităm că vopsirea sprâncenelor la bărbați este sport național și cănirea părului nu este lăsată pe ultimul plan de foarte mulți bărbați care vor să păcălească trecerea timpului. Mergând în istorie, am certitudinea că bărbații au fost metrosexuali dintotdeauna și acum s-a inventat termenul care punctează o realitate veche.


(14 august 2023) 

No comments:

Post a Comment