Friday, August 18, 2023

Cât de demn, arogant și de mândru ești când cerșești bani?

Am aflat zilele acestea despre un nene care este lefter și care merge la neamurile înstărite să ceară niște bani și care se fălește că este demn, plin de mândrie și nu are deloc privirea în pământ. Eu știam că întotdeauna cel ce se duce să se milogească trebuie să fie umil, cu privirea în pământ, ușor încovoiat și pregătit să pupe dreapta binefăcătorului său.
În viața mea, când am fost pus în situația să cer bani cu împrumut, am avut o atitudine corespunzătoare, am vorbit frumos, am explicat la ce-mi trebuie banii și am dat garanții că-i voi returna la data la acre am convenit. Niciodată sumele cerute de mine nu au depășit 30% din salariul meu, căci știam că este foarte greu să returnez banii dacă ar fi fost sume mai mari.
Îl și văd pe nenea care se fălea la televizor că nu va merge în genunchi, că va fi vertical, cum va vorbi și tonul folosit când se va adresa persoanei cu banii. Nici nu vreau să-mi imaginez cum vor fi lucrurile, căci cel cu banii știe exact unde să-l așeze pe cel care a venit să ceară bani și dialogul începe de la acea poziționare. În plus, cel care are banii nu dă nimic gratis, ci va cere nu neapărat dobândă, ci o serie de alte chestii pe care cel care este strâns cu ușa va trebui să le accepte, pentru a nu pleca cu mâna goală, neavând o altă posibilitate de a face rost de bani.

(18 august 2023)

No comments:

Post a Comment