Saturday, August 12, 2023

Cum am reacționat eu când am fost amenințat de unii că demisionează...

Pe vremea când eram și eu un oarecare cu oarece putere, am avut colaboratori, nu subalterni, pe care i-am rugat să facă oarece lucruri. Ei știindu-se protejați de unii și de alții, se simțeau ciudat și mi-au servit chestia că-și dau demisia. Eu spuneam că le primesc demisia, iar ei în nefericirea lor o redactau, eu o înregistram și notam că am luat la cunoștință și conform legii le lăsam 15 zile să pregătească plecarea. Unii credeau că este o glumă, dar când protectorii le vorbeau despre gafa monumentală făcută, veneau cu coada între picioare să-și retragă demisia, care fusese înregistrată și-și curma cursul. Plângeau, se tăvăleau dar fără efect. 

Oamenii trebuie să înțeleagă că nimeni nu este de neînlocuit și că cimitirele sunt pline de oameni de neînlocuit. Mie mi se pare un gest copilăresc al lui Marcel CIOLACU să spună că lucrează cu demisia pe masă. În PSD sunt 1.000 de alți membri de partid cel puțin tot atât de buni ca el și alți 10.000 cu mult mai buni decât el, care așteaptă la rând să-i ia locul.  Este o afirmație gratuită, dacă ne gândim la cât de mult și-a dorit Marcel CIOLACU să se așeze în fruntea bucatelor, să fie și el pentru 15 luni calendaristice cineva, să i se deschidă ușa, să i se facă plecăciuni, să fie primit de unii și de alții, adică să fie ce nici n-a visat el vreodată, iar ca să dea cu piciorul la toată construcția, cine îl crede, deja nu are toate țiglele pe casă.

Eu să fiu în locul PNL-iștilor, l-aș pune exact în situațiile în care să să se facă de râs, dar în care să nu-și dea demisia, pentru a se vedea că chestia cu demisia scrisă de pe birou este doar o vorbă goală, căci în clipa în care ar face gestul, s-ar discredita în fața propriului partid, așa cum a mai făcut un nene care a demisionat pe e-mail, dar în 2015 era cu totul și cu totul altă situație, căci au trebuit să moară oameni, cum a zis un clasic în viață. Mie mi se pare lipsă de bărbăție politică amenințarea cu demisia, căci un om politic autentic este acela care la orice probleme, vine cu soluții, indiferent cât de grele sunt problemele și știe să coopereze, știe să coordoneze și știe să comunice, ca un bărbat adevărat, căci numai mamelucii se vaită, tremură și transpiră în fața unui obstacol oarecare, neimportant și de trecut cu vederea.




(12 august 2023)

No comments:

Post a Comment