Monday, August 14, 2023

Dependența de tatuaje

Am auzit prin târg că bărbații care-și fac tatuaje capătă dependență și nu se mai opresc, aceasta fiind explicația celor care au tatuaje foarte multe pe corp. Literatura de specialitate nu spune nimic pe această temă și am încercat să mă lămuresc asupra subiectului, discutând cu cei care au deja destul de multe tatuaje aplicate pe corp.
Niciunul dintre cei cu care am discutat nu mi-a vorbit de vreo dependență, ci de realizarea de tatuaje în concordanță cu un concept unitar pe care și l-au definit. Din câte am înțeles de la ei, după realizarea acelor cerințe definite prin conceptul inițial, nu există prelungiri sau extensii de concept, ceea ce înseamnă că încetează și acțiunea de realizare de noi tatuaje, ceea ce duce automat la concluzia lipsei dependenței.
Discuțiile pe care le-am avut mai în detaliu s-au referit la persoane cu care am ajuns la un nivel al dialogului care mi-a creat certitudinea că răspunsurile lor vor fi corecte, mai ales că mi-am exprimat aprecierea față de lucrările făcute de artiștii tatuatori și că ei aveau suprafețe ample cu tatuaje, dar ar mai fi existat posibilitatea de a face noi tatuaje pe alte zone ale corpului tot atât de bine expuse vederii.
Unii dintre cei cu care am discutat mi-au spus că au finalizat realizarea de tatuaje și acum se bucură de faptul că au reușit să facă definirile pe care le-au dorit și să transmită mesajele clare stabilie.
Alții dintre cei cu care am discutat mi-au vorbit despre o serie de retușuri și de mici completări pe care le mai au de făcut.
Alții, mi-au arătat zonele unde urmează să continue să facă tatuaje, pentru a obține forma completă a conceptului, căci totul este o problemă atât tehnică, dar mai ales și o problemă de suportabilitate, cât și o problemă financiară.
În foarte puține cazuri mi s-a spus că se dorește efectuarea de modificări ale tatuajelor existente, pentru a scoate ceva mai bun calitativ, ceea ce presupune și o schimbare de concepție, dar mai ales existența unui artist care să facă acele transformări, pentru a se obține dintr-o figură inițială, un alt desen cu totul nou.
Cred că dialogurile mele au fost de substanță și sunt sigur că dacă o persoană din cele cu care discutam avea o dependență de tatuaje, mi-aș fi dat seama și nu aș fi avut nicio reținere să trag concluzia că există și persoane dependente de tatuaje. Aici nu am luat în dicuție pe cei care au peste 90% din suprafața corpului cu tatuaje. Eu am discutat cu persoane care au undeva sub 40% din suprafața corpului cu tatuaje și concluzia asupra lipsei dependenței de tatuaje se referă la aceștia.


(14 august 2023)

No comments:

Post a Comment