La români există ideea că afacerea merge de la sine și de aceea, în loc să se ocupe zi de zi de afacere, să o îmbunătățească și să se gândească la client, patronul român, după ce a pornit afacerea, face orice altceva decât să se ocupe de afacere și:
- își cumpără câine,
- joacă table la umbră,
- se plimbă în stațiuni exclusiviste,
- chefuiește cu prietenii,
- se dă mare față de vecini.
- își cumpără câine,
- joacă table la umbră,
- se plimbă în stațiuni exclusiviste,
- chefuiește cu prietenii,
- se dă mare față de vecini.
Procedând în acest fel, afacerea o ia la vale și clienții, mai ales la sălile de fitness-culturism unde se lucrează pe bază de abonament, trebuie să fie atenți pentru a nu ieși șifonați, adică să plătească abonamente și să nu beneficieze de ele că sala se închide pe motiv de faliment. Voi da câteva semne din care se vede că afacerea o ia iremediabil la vale, ca orice client să nu pice în plasa patronilor care vor să se salveze pe pielea clienților.
Semnul nr. 1: aparate defecte stau pe holul de la intrare fără a se ocupa cineva de ele.
Semnul nr. 2: personalul dă telefoane pentru reînnoirea de abonamente când cele vechi nu au expirat.
Semnul nr. 3: benzi multe sunt nefuncționale de multe zile și nimeni nu se ocupă de ele.
Semnul nr. 4: lipsesc consumabilele din ce în ce mai frecvent.
Semnul nr. 5: la vestiarul de bărbați face curat o femeie.
Semnul nr. 6: curățenia în sală și la vestiare este precară.
Semnul nr. 7: componentele uzate de la aparate nu sunt remediate.
Semnul nr. 8: personalul de la sală este rarefiat,
Semnul nr. 9: dușurile nu funcționează și nu sunt reparate.
Eu zic că sunt suficiente aceste semne să ne dăm seama că ceva este în neregulă cu sala de fitness-culturism și să fim foarte prudenți în a prelungi abonamentul, mai ales când ni se livrează niște himere drept avantaje, precum o lună în plus la abonament sau servicii care de fapt sunt de banalitate evidentă.
(01 septembrie 2023)
(01 septembrie 2023)
No comments:
Post a Comment