Thursday, August 17, 2023

Despre vaccin și despre anti-vacciniști

Nu am nicio explicație de ce tocmai acum au început protestele legate de ceea ce se întâmplă cu legea vaccinării în spațiul mioritic, pentru că:
- parlamentul e în vacanță,
- nu există obligativitatea vaccinării în lege,
- ministrul RAFILA a tot spus că strategia nu include obligativitatea vaccinării.
Partidul AUR vrea să puncteze cu orice ocazie, ca partid de opoziție, că este activ, că se preocupă de problemele poporului și că îi pasă, că nu lasă nimic la voia întâmplării și ciar dacă nu scrie nimic în strategie despre obligativitatea vaccinării George SIMION se simte obligat să tragă un semnal de alarmă ca nu cumva în viitor să se scrie în acea strategie despre obligativitatea vaccinării.
Eu cunosc părinți tineri care nu și-au vaccinat copiii. Cunosc părinți, de asemenea tineri, care și-au vaccinat copiii. Societatea este împărțită, dar în USA părinții sunt sfătuiți să-și vaccineze copiii pentru a-i proteja și acolo chiar pe timpul pandemiei, rata de vaccinare anti-COVID era net superioară ratei de la noi. Nu mă apuc eu să fac apologia vaccinării că nu mă plătește nimeni, dar știu că pe vremea mea, adică în anul 1954 când am intrat în clasa a I-a, a venit o doctoriță cu sora medicală arondată școlii, noi elevii ne-am aliniat unul în spatele celuilalt, ne-am suflecat mânecile de la bluze și am fost vaccinați. Nu au fost consultați părinții, nu ne-a întrebat nimeni ce alergii avem. Știu că niciunul dintre noi, nu a avut probleme grave de sănătate, care ar fi apărut dacă nu am fi fost vaccinați. Eu m-am vaccinat anti-COVID și am 5 vaccinuri. Nu am îndemnat pe nimeni să mă urmeze, știu doar că am făcut covid într-o formă ușoară și nu o singură dată, chiar mai ușoară ca o gripă, ultima dată și eu nici nu am mai luat-o în seamă.
În opinia mea, cei care au copii, trebuie:
- să nu asculte de ce zic unii și alții pe rețelele de socializare,
- să citească documentație scrisă de specialiști avizați,
- să cântărească bine asupra avantajelor și riscurilor,
- să ia decizie pe care să și-o asume în legătură cu vaccinarea copiilor lor.
Este problema fiecăruia ce face cu copilul lor sau cu corpul lor, dar în clipa în care fiecare a luat decizia, să se gândească la costurile care apar și meargă înainte, căci numai așa își rezolvă problemele, fără a face praf în jurul său și fără a-și da cu părerea, căci nimeni nu deține adevărul absolut în nicio problemă.






(17 august 2023)

No comments:

Post a Comment