Thursday, August 31, 2023

Șușa cu 100 de violencele de la Ateneul Român

Azj 31 august 2023, pe TVR Cultural, un nene vorbea despre cum s-a făcut fii-su violoncelist și cât de mândru a fost el că acesta a concertat pe scena Ateneului. Tot azi, îănc efcât să văd ce mai e pe la televizor, am revenit pe TVR Cultural pe la 7:30 și am nimerit într-un concert unde erau închesuiți pe scena mititică a Ateneului Român vreo 100 de violonceliști, care interpretau ei acolo în stilul lor oarece bucăți muzicale. Era ca la bâlci, deși sonorizarea din sala Ateneului este excepțională, dar cele 100 de instrumente, orice s-ar zic e, depășesc cu mult capacitatea de a fi dispuse ca lumea acolo și orice ureche își dă seama că ceva nu este în regulă.
Nu vreau să zic nimic altceva decât că mi-am adus aminte despre un film american despre regelevalsului vienez, unde era o orchestră cu mii și mii de instrumentiști și  zeci de dirijori, căci numai americani sunt în stare de așa ceva. Apoi, la deschiderea unei olimpiade tot în America, s-a făcut o demonstrație de zeci și zeci de piane. Deci ideea megalomană de a înghesui pe scena Ateneului 100 de violoniști nu este nici nouă, nici originală. Am recunoscut o bucată din Carmina Burana, bucată în care acum mulți, foarte mulți ani, un candidat la președinția României a intrat să glăsuiască la Sala Polivalentă că-și lansa candidatura la apă, cum zicem noi filosofii latini, cu oareșce succes.


(31 august 2023)

No comments:

Post a Comment