Monday, August 21, 2023

Calea Victoriei pietonală - varianta mioritică

Auzisem eu despre Calea Victoriei că a devenit pietonală prin voința primaruluin general Nicușor DAN, dar mă așteptam la o soluție de-a dreptul revoluționară, demnă de un olim,pic internațional, cum se autointitulează respectivul ciufulit, dragul de el. În realitate, Calea Victoriei este fragmentată în foarte multe puncte de fluxuri de autoturisme, căci nu s-a dorit strangularea circulației în București.
Mama, Dumnezeu s-o ierte, avea o o vorbă:
- Ioane, când te apuci să mânânci un c-c-t, ori îl mănânci, ori te lași păgubaș.
În cazul de față, s-a lucrat cu jumătăți de măsură. După opinia mea, Calea Victoriei trebuia de la Piața Victoriei și până la Splaiul Independenței de la blocul Gioconda, să fie pietonală fără nicio întrerupere pentru a lăsa mașinile să circule. Soluții se găseau, pentru că mașinile ar cam trebui să stea în garaje sâmbăta și duminica, iar cei care doresc să circule, au variante nenumărate pentru a evita tăierea străzii pietonale Calea Victoriei, dacă chiar se dorește să fie pietonală. Am mai văzut o soluție așa de bizară în Serbia la Nis și aveam impresia că noi suntem în stare de ceva mai mult, dar se pare că ne plac soluțiile improvizate. În plus, aspectul pietonal este de bâlci, căci bicicletele și trotinetele tot mai circulă. Dacă e bal, bal să fie și era bine ca pe Calea Victoriei să circule doar pietoni și să fie un loc unde oamenii să se imtă în sigurață. Nu m-am simțit în siguranță, căci erau trotinete și biciclete și lumea circula de-a valma, deși dacă era mai zgomotoasă, mi-ar fi plăcut ceva mai mult. Aștept ca pe Calea Victoriei să circule doar pietonii, fără a exista nicio fragmentare, căci imaginea este nepotrivită acum.




(21 august 2023)

No comments:

Post a Comment