Sunday, August 13, 2023

Fii bărbatul care vrei să fii!

Cine spune că lucrurile merg la voia întâmplării este un mincinos și nu oricum, ci un mare mincinos. Fiecare trăiește exact așa cum își dorește și este doar un mod superficial de a aborda o problemă arătând cu degetul spre alte direcții, atunci când se dorește identificarea unei scuze și mai ales atunci când se caută să se dea vina pe altcineva.
Am cunoscut la viața mea bărbați adevărați, care au fost exact ceea ce și-au dorit să fie și au luptat cu tenacitate pentru a-și atinge țelurile lor, reușind prin determinarea de care au dat dovadă să fie ce au vrut să fie. Cu foarte mare ușurință fiecare dintre noi ridicăm din umeri și găsim motivație în vremurile aspre, în piedicile pe care alții ni le pun în drumul devenirii noastre, dar nu facem altceva prin toate acestea să ne demonstrăm slăbiciunile și faptul că suntem altceva decât ne-am fi dorit să fim, pentru că nu am vrut cu adevărat să fim acea proiecție, ci ne-am lăsat duși de val.
Fiecare dintre noi definim o traiectorie a noastră. Când suntem mici și suntem întrebați ce vrem să ne facem, aproape invariabil răspundem că vrem să ne facem doctori, profesori, avocați, ingineri, doar pentru că așa ni s-a sugerat sau doar pentru că despre aceste profesii am auzit vorbindu-se în casă.
Cu cât avansăm ca vârstă, ne definim traiectoria pe care dorim să o parcurgem și este foarte ușor să vorbim despre anturaj, despre voința părinților, despre deciziile celor din jurul nostru sau despre împrejurări obiective care ne-au determinat să facem ceva, împotriva voinței noastre, deși realitatea este cu totul alta, noi acționând exact așa cum ne-am dorit din varii motive, dar neavând puterea de a recunoaște că am ales o cale facilă sau greșită, aruncăm eroarea de alegere într-o altă zonă, care nu este a noastră, căci e ușor așa.
Când am spus fii bărbatul care vrei să fii, m-am gândit că:
- toate alegerile sunt numai ale noastre,
- invocarea factorilor externi este calea facilă de a ne scuza greșelile,
- tot ceea ce facem depinde strict de caracterul cu care am fost înzestrați,
- limitele sunt cele pe care singuri ni le impunem,
- forța noastră stă în noi și trebuie folosită, nu descoperită.
Am cunoscut bărbați de succes profesional, pentru că ei și-au clădit succesul pas cu pas, cu trudă, cu disciplină și cu exigență, fără a fade rabat de la calitatea pe care și-au definit-o în a învăța, a munci, a evalua, a măsura, a corecta și a se desfășura zi de zi, chiar și în cazul procedurilor de rutină.
Am cunoscut bărbați cu succes la femei, nu neapărat avantajați de aspectul fizic, ci având o atitudine care-i impuneau la orice apariție, căci la un bărbat succesul la femei vine din felul în care s-a autoeducat să privească, să vorbească, să gesticuleze, să se îmbrace, să-și etaleze forța de seducție și mai ales să iasă din diferite situații conjuncturale, iar soluțiile oferite de el sunt cele care-i definesc trăsăturile de caracter.
Nimeni nu este altfel decât vrea el să fie. Unii bărbații sunt bețivi pentru că așa vor ei să fie. Unii bărbați sunt pămpălăi pentru că așa vor ei să fie și nu fac nimic să se schimbe. Unii bărbați gafează tot timpul pentru că nu se auto-educă, plăcându-le să fie cei de care toată lumea se amuză prin ceea ce fac, fiindcă le este comodă o astfel de poziție, căci li se trec foarte multe cu vederea din moment ce sunt considerați niște împiedicați, neisprăviți  și încurcă-lume.
Este momentul ca fiecare dintre noi să reflectăm, astfel încât să ne asumăm că suntem exact ceea ce am vrut și încă mai vrem să fim și nimeni nu este responsabil că suntem ceea ce suntem, din moment ce opțiunile au fost ale noastre și noi le-am pus în operă. Avem un vocabular bogat pentru că am citit cărți, căci așa am vrut noi. Am pierdut timpul jucând banii la păcănele, pentru că așa am vrut noi și nu din altă cauză. Am fost în cluburi căci așa am decis noi și nimeni nu a fost cu biciul să ne bage în club și să ne țină închiși acolo de seara până dimineața.
În dragoste vorbim despre inimă, dar inima este a noastră și dacă deciziile le-am luat cu inima, aceasta fiind a noastră, evident, iubim exact cum dorim noi, suferim exact cum ne-am dorit, căci nimic nu este în afara opțiunilor noastre, chiar dacă uneori avem tentația să facem pe altcineva vinovat.



(13 august 2023)

No comments:

Post a Comment