Sunday, August 13, 2023

Managementul responsabilizat

Acum mulți ani am fost în situația să iau să coordonez un proiect care trena de vreo trei ani și nu progresa deloc. Informațiile pe care le aveam se legau de faptul că prelungirea nejustificată era datorată lipsei de decizii luate de participanți, care perpetuau contextul asezonat cu mâncăruri deosebite și stropit cu vinuri selecte, ceea ce convenea de minune tuturor, de la șefi la executanți, mai puțin organizatorilor.
M-a deranjat abordarea organizatorilor față de mine, care nu au fost în stare să-mi asigure cazarea și eram obligat să fac naveta București - Giurgiu și retur. Atunci, ca să scurtez toate deplasările, am decis să stabilim un mod de lucru, îmbrățișat de toată lumea, care consta în:
- discutarea problemei,
- aprobarea soluției,
- semnarea deciziei,
- imposibilitatea  rediscutării.
Toată lumea a fost de acord. Am luat problemele rând pe rând, am aplicat procedura și dacă la prânz am început discuțiile, seara toate aspectele erau soluționate și am plecat spre București liniștit. A doua zi, la revenirea la Giurgiu am făcut un rezumat, ne-am strâns mâinile și ceea ce nu se rezolvase în trei ani și ceva, s-a finalizat. Mi-am luat la revedere de la organizatori, care între timp găsiseră și loc de cazare, dar nu prezenta interes pentru mine abordarea slugarnică și am plecat.
Mie îmi plac lucrurile clare, asumate, responsabilitățile distribuite pe om, nu pe oameni, căci lucrul la grămadă nu duce nicăieri. Pentru toate acestea, trebuie un pic de experiență și mai ales un obiectiv clar nu neapărat legat de proiect, ci de condițiile în care trebuie să se deruleze proiectul.


(14 august 2023) 

No comments:

Post a Comment