Un individ nu este numai hoț. El este mincinos, lacom, bețiv, leneș și prost cât cuprinde. De aceea, el când vrea să facă o afacere, nu o face oricum, ci:
- să câștige un profit enorm,
- să-i considere pe clienții lui mai proști decât el,
- totul să se deruleze rapid și fără efort.
De aceea, când văd un comerciant că vine spre mine cu un produs pe care mi-l prezintă ca fiind foarte avantajos pentru mine din punct de vedere al:
- calității,
- prețului,
- utilizării,
imediat mi se pun în mișcare niște rotițe care-mi semnalizează că respectivul:
- vrea să mă păcălească,
- îmi ascunde ceva,
- nu asigură garanție,
- nu este de bună credință.
Eu merg pe ideea că produsul se vinde singur din raft, nu apare pe stradă, nu i se face reclamă, iar orice reducere de preț ascunde ceva. Ori prețul a fost umflat și reducerea duce la un profit considerabil, ori produsul nu este de calitate, ori proveniența produsului este dubioasă și nu are garanție. Am plecat de la o reclamă pe Facebook a unei genți numite Business casual men's backpack care este anunțată ca fiind făcută din piele de vită și care a avut un preț de 319 și se vinde cu 189, iar dacă se cumpără acum, produsul este însoțit de trei cadouri. Observ că reducerea este de aproape 60%, ceea ce presupune că:
- să câștige un profit enorm,
- să-i considere pe clienții lui mai proști decât el,
- totul să se deruleze rapid și fără efort.
De aceea, când văd un comerciant că vine spre mine cu un produs pe care mi-l prezintă ca fiind foarte avantajos pentru mine din punct de vedere al:
- calității,
- prețului,
- utilizării,
imediat mi se pun în mișcare niște rotițe care-mi semnalizează că respectivul:
- vrea să mă păcălească,
- îmi ascunde ceva,
- nu asigură garanție,
- nu este de bună credință.
Eu merg pe ideea că produsul se vinde singur din raft, nu apare pe stradă, nu i se face reclamă, iar orice reducere de preț ascunde ceva. Ori prețul a fost umflat și reducerea duce la un profit considerabil, ori produsul nu este de calitate, ori proveniența produsului este dubioasă și nu are garanție. Am plecat de la o reclamă pe Facebook a unei genți numite Business casual men's backpack care este anunțată ca fiind făcută din piele de vită și care a avut un preț de 319 și se vinde cu 189, iar dacă se cumpără acum, produsul este însoțit de trei cadouri. Observ că reducerea este de aproape 60%, ceea ce presupune că:
- produsul are prețul inițial de achiziție de la fabrică de sub 100 lei,
- produsul este de calitate îndoielnică,
- produsul nu se vinde bine datorită însușirilor,
- produsul este o mare țeapă.
O altă geantă tot din piele de bovină, nu de vacă, ceea ce înseamnă că cel ce vinde nici nu cunoaște terminologia, pe Facebook a costat 249 lei și acum se vinde cu 149 lei. Este o reducere cu 40%. Raționamentul este același. Ori a costat 100 lei și după așa-zisa reducere vrea să aibă 50% profit, ori este de proastă calitate, căci în online orice țeapă se admite, ori cineva se gândește că există chilipirgii aiuriți.
Nu știu cum se face că unii încearcă marea cu degetul. Este adevărat că un artist care face bijuterii manual le scoate la vânzare. El are un nume, el oferă garanție. Toată lumea compară ceea ce este în piață cu unicatele sale și dacă acceptă prețul pus de magazinul online, cumpără, dacă nu, nu. Dar aceste scamatorii sinistre de adormit copiii au succes numai dacă reușesc să ia mințile unora care caută chilipiruri.
(09 noiembrie 2021)
No comments:
Post a Comment