Wednesday, November 17, 2021

Impozitul pe salariul celor din IT

S-ar crede că cei din IT sunt niște privilegiați din moment ce sunt scutiți de impozitul de 10% pe salariu.
În IT sunt salarii foarte mari, ce depășesc lejer 2.000 de euro. Mințile fierbinți, având baza de date a celor ce lucrează în IT, au posibilitatea să stabilească nivelul pierderilor la bugetul statului prin această scutire. Și cum este și de așteptat, cei proști, care sunt și cei mulți, se și gândesc cât de bine ar fi să se elimine acestă scutire.
- Ia, mai dă-i dracului de îmbuibați! Tot ei să profite?
Este ceea ce am auzit de la mai mulți finanțiști îmbâcsiți, care nu văd nici cât lungul nasului. Ei uită că în IT:
- lucrează forță de muncă de top,
- oricare itist are loc de muncă în Occident de 3 sau 4 ori mai bine plătit,
- firmele de IT plătesc impozite cu mult peste acea scutire de ipozit,
- digitalizarea nu se face cu tâmpiți ci cu itiști.
Prin anul 2005 se discutat tot de eliminarea scutirii de impozit. Atunci vreo 5 din foștii mei studenți cu care țineam legătura au și plecat instantaneu în America și nu s-au mai întors, căci au primit viză de muncă fără nicio problemă. Acum, de când se vântură aceeași idee, l-am întâlnit pe stradă pe un tinerel aici în mahala și omul are deja aranjat totul să plece într-o săptămână în Olanda. S-a plictisit să stea cu sabia lui Damocles deasupra capului, căci pentru el 300 de euro nu este o sumă de neglijat, căci salariul său e de 3.000 de euro și omul are cheltuielile lui. Se felicita că nu și-a făcut casă aici.
Mi-am adus aminte de lozincile din anii 1990: 
Moarte intelectualilor!
Noi muncim, nu gândim!
Au trecut 32 de ani de la Revoluție și noi nu am evoluat deloc. În loc să gândim corect și să căutăm căile de a progresa, ne batem singuri cuie în talpă și credem că prostiile pe care le facem sunt culmi ale unei inteligențe extraterestre, neînțelese de cei din jur, din moment ce sunt respinse.

(17 noiembrie 2021)

No comments:

Post a Comment