Friday, November 26, 2021

Grupuri muzicale: Trio GRIGORIU

Eram destul de micuț când s-a destrămat grupul muzical Trio GRIGORIU. Mai târziu am aflat că Trio GRIGORIU era format din George GRIGORIU, Angel GRIGORIU și Cezar GRIGORIU. Ascultam la radio cântecele lor și-mi plăceau pentru că aveau o notă de optimism și de veselie.
Cântecul Pescarul amator vorbea de un pescar care a plecat spă prindă pește cu un ceas și un făcăleț. Când peștele ieșea pe mal să prindă pește, pescarul îl lovea cu făcălețul în cap.
Ei aveau și cântece din așa-zisul repertoriu nou care cânta frumusețile puterii populare. Cântece precum Ce frumoasă e țara mea, Cine știe unde-i centru-n București?, Din mîine să facem azi, La cabana Trei brazi, Marinari, Macarale, Podul Grant, Să fim veseli, se înscriau în această linie.
Broscuța Oac este un cântec cu o poveste despre o vedetă de pe lac, îndrăgostită de un brotac. Se vorbește de rochia sac, despre o paradă de modă care să corecteze excesele broscuței Oac. Este un cântec moralizator, cu final pozitiv. Rimează Oac cu lac, cu mac.
Mie îmi plăceau Trio GRIGORIU căci aveau voci calde, se sincronizau b ine și nu erau sofisticați. Muzica lor era vioaie, săltăreață.








(26 noiembrie 2021) 


  • Broscuța Oac” (inițial denumită „Broscuța îndrăgostită”; George Grigoriu/Mircea Block)
  • „Ce frumoasă e țara mea”
  • „Cine știe unde-i centru-n București?” (cu Simona Cassian)
  • „Cîntecul satelitului” (1959, Elly Roman/Ștefan Tita)
  • „Din mîine să facem azi”
  • „Dragoste”
  • „La cabana «Trei brazi»”
  • „Macarale” (1961, Costel Zaharia)
  • „Marinari”
  • „Ochii negri”
  • „Pescarul amator”
  • „Podul Grant” (cu Gică Petrescu)
  • „Povestea unui copilaș”
  • „Primul meu secret” (cu Gigi Marga)
  • „Să fim veseli”
  • „Serpentine”

No comments:

Post a Comment