Acum să nu se creadă despre mine că sunt un tip educat. Educația a însemnat în primul rând cei 7 ani de acasă. Apoi au urmat 7 ani de școală elementară, 4 ani de școală medie (liceu), 5 ani de facultate și 6 ani de doctorat. Ca să mă consider un individ educat ar fi însemnat:
- să învăț să cânt la un instrument și nu știu așa ceva,
- să fi practicat un sport de performanță și nu am practicat,
- să am niște lecturi sistematice, iar lecturile mele sunt haotice,
- să fi participat la cursuri de educație artistică și nu am participat.
Totuși, în viața mea, în școală, dar și în meserie, am fost influențat de activitatea miniștrilor care s-au perindat în zona educației și cercetării și-mi propun să scriu câteva cuvinte despre ei.
- să învăț să cânt la un instrument și nu știu așa ceva,
- să fi practicat un sport de performanță și nu am practicat,
- să am niște lecturi sistematice, iar lecturile mele sunt haotice,
- să fi participat la cursuri de educație artistică și nu am participat.
Totuși, în viața mea, în școală, dar și în meserie, am fost influențat de activitatea miniștrilor care s-au perindat în zona educației și cercetării și-mi propun să scriu câteva cuvinte despre ei.
Athanase JOJA era un ministru respectat ca om de știință.
Miron CONSTANTINESCU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Ștefan BĂLAN este ministrul care a dovedit eficiență în perfecționarea învățământului.
Ilie MURGULESCU era om de școală și trecerea de la învățământul de tip sovietic la cel românesc i se datorează. A condus ministerul în mai multe rânduri, fiind apreciat și de dascăli și de partid.
Paul NICULESCU-MIZIL - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Mircea MALIȚA - era profesor de matematică la Universitatea București, dar și cu carieră de diplomat și prin prestigiul său a luat câteva decizii importante privind restructurarea învățământului de la noi.
Ion TEOREANU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Suzana GÂDEA - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Aneta SPORNIC a avut zicerea că fără a cunoaște vreo limbă străină, a devenit totuși ministreasă a învățământului. Nu a fost nimic spectaculos.
Ion TEOREANU este ministrul care nu s-a remarcat prin ceva deosebit deși a ocupat funcția între 21 mai 1982 și 22 decembrie 1989.
Mihai ȘORA este ministrul căruia îi datorez enorm, căci el a introdus criterii de promovare în mediul universitar legate de aspectele calitative respectiv, prin luarea în considerare a articolelor publicate în reviste clasificate.
Mihai ȘORA este ministrul căruia îi datorez enorm, căci el a introdus criterii de promovare în mediul universitar legate de aspectele calitative respectiv, prin luarea în considerare a articolelor publicate în reviste clasificate.
Gheorghe ȘTEFAN - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Mihai GOLU - nu am nimic de zis.
Liviu MAIOR este ministrul care a redus durata studiilor de la 5 la 4 ani pentru învățământul de informatică economică, ceea ce din punctul meu de vedere a fost o calamitate.
Virgil PETRESCU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Andrei MARGA este cel care a stimulat cercetarea științifică în mediul academic, prin asigurarea unei finanțări de substanță. El a contribuit la schema 3+2+3 adică licență, master, doctorat prin programul european de perfecționare a învățământului de la Bologna.
Andrei MARGA este cel care a stimulat cercetarea științifică în mediul academic, prin asigurarea unei finanțări de substanță. El a contribuit la schema 3+2+3 adică licență, master, doctorat prin programul european de perfecționare a învățământului de la Bologna.
Ecaterina ANDRONESCU era poreclită și Abramburica, nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos în nenumăratele ei mandate. S-a dus prea mult pe detalii nesemnificative și din cauza pădurii nu a văzut copacii și nevîzând copacii, nu a înțeles pădurea.
Alexandru ATHANASIU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Mircea MICLEA a încercat să implementeze elemente care să ducă spre creșterea calității, dar nu a fost sprijinit din punct de vedere logistic.
Mihai HĂRDĂU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Cristian ADOMNIȚEI - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Anton ANTON - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Emil BOC - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Daniel FUNERIU este acel ministru cu grave carențe educaționale, care nu a înțeles nimic despre procesul educațional, el fiind un cercetător științific și nimic mai mult. Scenele ridicole prin care se dorea ancorat în realitatea de la talpa țării l-a descalificat mai ales când i se șoptea și el prelua. În vremea lui s-a implementat o lege a educației care nu avea nimic cu un învățământ subfinanțat.
Cătălin BABA - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Ioan MANG - chiar nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos, dar penibil a fost.
Liviu POP - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Remus PRICOPIE - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Sorin CÎMPEANU este profesorul cu experiență și caracterizat prin rigurozitate, care știe ce vorbește când deschide gura și deciziile lui sunt clare, logice și inteligente, chiar dacă educația a traversat momente extrem de dificile.
Adrian CURAJ - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Mircea DUMITRU - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Pavel NĂSTASE a venit din mediul academic, profesor universitar fiind, însă în intervalul scurt cât a stat în minister a reuși să pună un pic de ordine în hățișul birocratic de acolo, el informatician fiind la bază.
Valentin POPA - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Rovana PLUMB - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Daniel BREAZ - nu am nimic de zis, pentru că nu a fost nimic spectaculos.
Monica ANISIE a devenit celebră rpin gafa cu pepsiglas-ul și cu intrarea intempestivă peste o învățătoare la clasă, ea cadru didactic fiind și a ignorat faptul că nimeni pe lume nu-l deranjează pe un dascăl din oră. La câtă minte are, nici că mergea altceva...
Deși președintele Klaus IOHANNIS a lansat programul România educată, inerția sistemului educațional mioritic și subfinanțarea îi vor da mult de furcă în atingerea obiectivului, mai ales că mandatul său se termină în 2024 și cum noi avem vocația Meșterului Manole, precis, următorul președinte va avea un alt proiect al lui pe cer el să-l ia de la zero și tot vom începe diverse proiecte fără a termina vreunul. Numai Catedrala Mântuirii Neamului este un proiect pe termen lung început de Preafericitul Patriarh DANIEL, proiect care în anul 2024 va fi finalizat. Piatra de temelie a fost pusă în februarie 2011.
dacă ar fi s-o iau la bani mărunți, niciun ministru nu a venit cu ceva solid și stabil. Fiecare a făcut ce i-a bubuit prin cap, iar măsurile au dus la ceea ce este azi școala românească, școală care scoate, nu vreau să spun cuvântul spus de Traian BĂSESCU unui filosof. faptul că suntem la coadă atunci când se fac evaluările cu testele europene, arată că școala s-a dus rău de tot la vale. Eu am 75 de ani și nu văd cum aș trăi să văd revirimentul de peste 50 de ani, căci atât trebuie pentru a repara ceea ce s-a distrus.
(29 noiembrie 2021)
No comments:
Post a Comment