Saturday, November 20, 2021

O dezmăgire oarecare

 Mergând la Librăria DIVERTA din Mall Vitan să cumpăr o nouă carte a lui Bogdan STOICA apărută în 2020 sau 2021, pe care însă nu am găsit-o, am găsit cartea lui Radu PARASCHIVESCU intitulată Acul de aur și ochii Glorianei, apărută în Editura Humanitas în 2021. Mă așteptam să mă anunțe autorul că tratează acolo exact ceea ce făcuse în cartea Orice om îi este teamă, publicată în 2018, adică și această nouă carte să fie o frescă a unei perioade, ză zicem, de dreapta din istoria României. Mie mi-a plăcut cu scrie Radu PARASCHIVESCU, pentru că are condei, verb și talent.

Pe colo șio pe colo, bârfitorii, scriau că Radu PARASCHIVESCU publică numai în Editura Humanitas, cum că ar fi omul de casă al patronului acesteia și că doar subiectele de o anumită factură îi sunt familiare, pentru că stăpânul i le comandă, pentru a sluji un interes politic. Bârfitorii lui Radu PARASCHIVESCU foloseau cuvinte deloc măgulitoare la adresa scriitorului, cuvinte cărora nu le-am dat crezare și le-am trecut în rândul răutăcismelor, vorba lui HAGI.

Deși Radu PARASCHIVESCU are o viteză excepțională de a filma evoluția din societatea noastră, mă așteptam ca acum în 2021 să citesc un roman scris de el, care să redea cu ironia-i cunoscută era liberală a lui ORBAN cu toate gafele lui TURCAN, cu aiurelile petrecute în pandemie, căci scriitorul Radu PARASCHIVESCU avea material din care să extragă lucruri extrem de spumoase, cele scrise despre Veorica DĂNCILĂ fiind doar mici glumițe.

N-a apărut o astfel de carte. Bănuiesc că autorul Radu PARASCHIVESCU dorește să comaseze două ere la fel de exotice, alăturând erei ORBAN, era  CÎȚU și să se oprească la joia 25 noiembrie când va fi învestit guvernul CIUCĂ. Dacă în anul 2022 nu va apare o astfel de carte, voi începe să cred bârfele, căci nu este deloc greu de a fi sluga cuiva, mai ales dacă acel stăpân îți dă bucata de pâine cea de toate zilele, așa cum zice rugăciunea, deși acel stăpân este un muritor cu voce tunătoare și fără operă filosofică.



(20 noiembrie 2021)

No comments:

Post a Comment