Mulți dintre făcătorii de folclor nu sunt persoane cu aplecare spre lecturi pentru a avea un vocabular corespunzător. Ei se confundă cu creatorul popular autentic de folclor, fără a fi nici pe departe apropiați de acesta, pentru că făcătorii de folclor urmăresc productivitate, cantitate, în detrimentul calității.
Temele abordate de făcătorii de folclor sunt simpliste, se referă la femeile șmechere, bărbații care aleargă după fuste, la bețivi și la oameni fără căpătâi.
Versurile sunt banale, previzibile și nu au substanță.
Rimele sunt comune, nu au nimic senzațional, ba, din contră sunt atât de folosite încât enervează.
Interpretarea este bazată pe un șablon care nu diferă de la un interpret la altul, toți bâțâindu-se.
Costumele sunt în afara rigorilor portului popular incluzând multe elemente care le complică.
Lookul corespunde tendinței manifestate acum de aranjare buze și sprâncene în mod accentuat.
Toate acestea sunt asezonate cu folosirea de neologisme sau cuvinte din afara vocabularului sătesc pentru că făcătorii de folclor simt nevoia să înnobileze conținutul, făcând din text ceva extrem de cursiv și chiar incisiv, din moment ce referirile nu mai au legătură cu aspectele arhaice și idilice ale satului.
Voi face concretizările folosind exemple dintre cele mai variate pentru a arăta că fenomenul este gemeralizat și acum imposibil de stopat, căci banul dictează și unde banul dictează, se alege praful.
(30 noiembrie 2021)
Temele abordate de făcătorii de folclor sunt simpliste, se referă la femeile șmechere, bărbații care aleargă după fuste, la bețivi și la oameni fără căpătâi.
Versurile sunt banale, previzibile și nu au substanță.
Rimele sunt comune, nu au nimic senzațional, ba, din contră sunt atât de folosite încât enervează.
Interpretarea este bazată pe un șablon care nu diferă de la un interpret la altul, toți bâțâindu-se.
Costumele sunt în afara rigorilor portului popular incluzând multe elemente care le complică.
Lookul corespunde tendinței manifestate acum de aranjare buze și sprâncene în mod accentuat.
Toate acestea sunt asezonate cu folosirea de neologisme sau cuvinte din afara vocabularului sătesc pentru că făcătorii de folclor simt nevoia să înnobileze conținutul, făcând din text ceva extrem de cursiv și chiar incisiv, din moment ce referirile nu mai au legătură cu aspectele arhaice și idilice ale satului.
Voi face concretizările folosind exemple dintre cele mai variate pentru a arăta că fenomenul este gemeralizat și acum imposibil de stopat, căci banul dictează și unde banul dictează, se alege praful.
(30 noiembrie 2021)
No comments:
Post a Comment