Friday, September 22, 2017

Agențiile matrimoniale și teoria profilelor

Într-un articol am scris despre amanți și teoria profilelor. Agențiile matrimoniale lucrează pe aceleași principii.Cei care solicită partener dau descrieri ce conțin:
- profilul real al solicitantului;
- profilul virtual al viitorului partener.
Se constituie o bază de date în care caracteristicile sunt convertite în numere și se calculează o așa-zisă potriveală, ceea ce în matematică ar fi o distanță calculată empiric. Rezultă care sunt partenerii cu parametrii reali ce se potrivesc cu profilul virtual definit de un solicitant. Elementele acelei submulțimi formează grupul cu care se continuă dialogul oferind fotografii și selecția se aprofundează până când se ajunge la cel mult 3 persoane, după care se procedează la întâlniri. Ceea ce se întâmplă în aplicațiile de alocare de resurse pe bază de CV de joburi tot pe profile se bazează. În CV se definește profilul real al persoanei și angajatorii dau și ei profile virtuale ale posturilor. Agenția nu face altceva decât să calculeze distanțe și să propună angajatorilor câteva profiluri reale din cele care au distantele euclidiene cele mai mici dintre profilurile reale deduse din CV și profilurile virtuale fefinite de angajatori, apoi propun persoane și de cele mai multe ori ciclul se închide.
Aplicația booking.com preia profilul real definit de cel ce caută o cameră de hotel și din baza de date extrage profilurile reale pe care le propune solicitantului, iar acesta se fixează pe o resursă. Vreau să zic că totul este bazat pe teoria profilelor. Nu există nimic în lumea aceasta care să funcționeze în afara acestei teorii, din moment ce totul se bazează pe opțiuni și pe selecții.


(22 septembrie 2017)

No comments:

Post a Comment