Se zice că Hitler ar fi făcut autostrăzi și că nemții și în ziua de azi îi sunt recunoscători pentru câtă infrastructură le-a lăsat, chiar dacă Germania a fost bombardată la greu. Se zice. Despre Ceaușescu și cu atât mai puțin despre Băsescu nu am cum să spun nimic bun în legătură cu infrastructura din moment ce niciunul dintre ei n-a fost în stare să remarce printr-o autostradă mai acătării. Să nu mai zic că Băsescu mai a spus și bizareria aia cu străinii care ar veni aici să meargă cu elicoptere. Doamne, câtă minte!...
Comuniștii deși se lăudau ei că sunt vizionari, n-au nimerit-o pe aceasta cu infrastructura pentru că:
- nici căi ferate performante n-au făcut;
- nici autostrăzi n-au făcut;
- nici drumuri naționale n-au făcut;
- nici aeroporturi n-au făcut;
- nici nimic legat de reducerea duratelor de transport n-au făcut;
- nici nimic legat de confort n-au făcut.
Prin cărțile poștale de la URSS se vedeau bulevarde imense la Moscova, dar și la Chișinău sunt bulevarde foarte largi. Am crezut că ele sunt largi că se dorea să fie și o circulație mai ceva ca în New York. M-am înșelat. Ei doreau bulevarde foarte largi că doreau și care cu uși cât două etaje, stații de metrou imense și tot ei musai tren=buiau să aibă cel mai amre porc, cel mai mare elefant, cea mai mare broască țestoasă, deci cel mai larg bulevard, adică toate la superlativ.
În mintea șefilor de la partid, omul nou trebuia:
- să fie calificat;
- să muncească foarte bine;
- să aibă familie model;
- sp știe cuvântările lui Ceaușescu;
- să înfăptuiască politica pcr;
- să fie autocritic;
- să fie docil;
să aibă spirit revoluționar;
- să se mulțumească cu ce i se dă.
În niciun caz comuniștii de la vârf nu-l vedeau pe omul nou în vilă, cu mai multe mașini și făcând concedii exotice. De aceea, omul nou trebuia să nu aibă prea multă mobilitate pentru a nu se infesta cu ideile cosmopolite provenite de la imperialismul aflat pe buza prăpastiei, gata să se prăbușească. Ei nu concepeau deplasări cu mașini puternice și de aceea pentru ei autostrăzile erau nenecesare. În plus, orice economie de timp cu scurtarea duratelor de așteptare și de transport trebuia umplută cu ceva, iar acest ceva însemna timp liber și comuniștii nu știau cu ce să-l umple. Televiziunile, teatrele și filmele nu erau suficiente. Plecarea în străinătate nu trebuia să se producă tocmai pentru a nu se compara minunile din Elveția, Germania, Italia sau Franța cu minusurile de la București. Chiar dacă ne propuneam să ajungem în 5 ani Spania din urmă, visul era tot vis și noi tot băteam pasul pe loc.
Este în spiritul nostru să nu ne dorim foarte mult, dovadă stă faptul că de 30 de ani nu mai este comunism și nici comuniști, dar în anul acesta 2017 nu s-a dat în funcțiune 2,13 cm de autostradă, fiind depășiți chiar și de albanezi la acest capitol.
Comuniștii au ignorat cu bună știință infrastructura pentru că le dpdea mari bătăi de cap deplasările oamenilor și schimburile de idei. Economia de timp obținută din reducerea duratelor de deplasări nu aveau cu ce să o umple comuniștii, iar producția de autoturisme nu era îndestulătoare unui popor cu peste 22 de milioane de suflete. Cozile de la IDMS de ani de zile arată disprețul partidului față de confortul oamenilor, deși socialismul se considera societatea celor ce muncesc
(08 septembrie 2017)
No comments:
Post a Comment