Monday, January 25, 2021

O aplicație informatică mai stupidă nici nu există

Dintr-o curiozitate bolnăvicioasă de informatician cu ștate vechi în ale calității produselor informatice, m-am gândit să mă supun torturii un ei aplicații realizate în spațiul carpato-danubiano pontic. 
Deci am purces la a intra pe aplicația informatică a Casei Naționale de Pensii având adresa
https://www.cnpp.ro/home
care are o pagină principală curată, dar, pe bara de meniu sunt butoane folosind cuvinte în limba englegă precum: home, about CNPP, CNPP News, Activities, Electronic Services, Statistics, Public Communication și Contact. Se știe că o parte covârșitoare a pensionarilor este cu nivelul minim de pensie, deci am m ari dubii că aceștia știu limba engleză.
Pe vremea lui Ceaușescu era un banc.
Niște reporteri de la BBC se duc într-un sat să facă un reportaj. Acolo satul era pustiu. Doar o babă stătea la poartă sprijinindu-se într-un baston improvizat. Reporterul o întreabă:
- Măicuță, unde sunt tinerii satului?
- La Căminul cultural, învață limba engleză.
- Măicuță, dar oamenii maturi ai satului unde sunt?
- La Căminul cultural, învață limba engleză.
- Dar vătrânii satului un de sunt?
- La Căminul cultural, învață limba engleză.
- Măicuță, copiii din sat, unde sunt copiii din sat?
I do not know.
A răspuns bătrâna, sprinită în bastonul improvizat.
În mod normal, alegerea limbii are o opțiune implicită și cred că implicită trebuie să fie limba română, nu limba engleză.
Este cunoscut că peste tot, aplicațiile au două butoane, unul SIGN IN și unul LOG IN. Aici există numai LOGIN . La prima intrare pe pagina principală la servicii electronice se spun tot felul de chestii, dar nu se spune că trebuie făcut un cont de către utilizator. De fapt cu asta trebuia să înceapă.
Dacă se dă click pe LOGIN sau AUTENTIFICARE, se intră la Servicii Electronice și se construiește cont într-o manieră dâmbovițeană, cu specificarea parolei și a unei adrese de poștă electronică.
Pagina de creare cont este corect construită și ne duce spre completarea unui formular. Datele cerute sunt cele pentru orice cont, acolo în aplicațiile unde se lucrează cu bani și pensiile înseamnă bani. Trebuie introdus un cod de siguranță și dând click pe butonul Finalizare și transmitere formular se va face o validate, lucru corect în aplicație și se oferă cetățeanului un formular pe care el trebuie:
- să-l tipărească,
- să-l semneze,
- să meargă la casa de pensii să-l depună,
- să se creeze contul care devine activ,
- să aștepte să primească uin mesaj de confirmare că a fost creat contul.
Să ne imaginăm că în aceste vremuri de pandemie, trebuie să facem o deplasare către sediu, stăm la coadă, depunem cererea și evident arătăm CI sau alt document de identitate și așteptăm confirmarea.
Pentru ce va urma, discutăm ceva mai târziu.
Aplicația are unele asperități căci interfața nu este chiar pretențioasă, opțiunea implicită de limbă română nu există, ci utilizatorul trebuie să facă schimbarea. Crearea contului are o altă manieră decât cea clasică de la magazinele electronice, de exemplu.
Crearea de conturi fără a-l deplasa pe cetățean se face în băncile virtuale și de acolo se extinde un mod sigur de crearea a legăturii instituție-cetățean foarte sigură, fără a-l mai deplasa pe cetățean, căci fluxurile bănești sunt cu mult mai interesante decât fluxurile de hârtii. Se știe!
Stupizenia urmează







(25 ianuarie 2021)

No comments:

Post a Comment