Sunday, January 3, 2021

Prevenirea cutremurelor este imposibilă dacă

 Prevenirea cutremurelor este imposibilă dacă:
- nu se culeg date extrem de multe și de diverse despre cutremurele care s-au produs,
- nu se pun cap la cap datele calitative și cele cantitative despre cutremure,
- nu se apelează la prelucrări de date folosind big data,
- nu se lucrează unitar, concertat și cu metode dintre cele mai avansate,
- nu se folosesc metodele matematice revoluționare.
Ieri la Tv un cercetător vorbea de undele electromagnetice și de cum ar influența ele producerea cutremurelor. Îmi aduc aminte că în 4 martie 1977 cu vreo câteva minute înainte pe programul de radio București 3 era program stereofonic. Aveam un aparat de radio Maestro Stereo. Pusesem scaunele și boxele să am acel triunghi isoscel necesar și ascultam rapsodia a II-a de George ENESCU. La u. moment dat s-au auzit paraziți în aparatul de radio. A continuat muzica. S-au auzit din nou paraziți supărători în aparat. Am crezut că un vecin sudează, așa cum avea obiceiul. Nu a trecut mult și s-a produs cutremurul. Am mai povestit acest episod dar nimeni nu l-a luat în considerare. După atâția ani, cineva m-a pus pe gânduri și am făcut legătură între paraziții de la radio, cutremur și undele electromagnetice. 

(03 ianuarie 2021)

No comments:

Post a Comment