Tuesday, January 5, 2021

Furtuna din paharul gol

    De câteva zile toată lumea a abandonat grija pandemiei și se ocupă de spectacolul de pe TVR din noaptea de Revelion. Deși am căutat să înțeleg fenomenul Vacanța mare, nu am reușit și am abandonat în vremurile când trupa era pe val. Am crezut că revenirea lor în noaptea de revelion înseamnă altceva. Când am văzut că nu este așa, am luat telecomanda și am mers pe un canal de filme. Am mai încercat de vreo câteva ori și tot Vacanța mare era, am stat câteva minute și am comutat. Eu am considerat umorul lor ca fiind unul gros, facil, cu prea multe șabloane repetitive, chiar enervant. Dar am avut telecomanda și gata.
    Furtuna a luat amploare, intervenind personaje acum devenite foarte importante, extrem de bine ghidonate spre a duce un discurs foarte orientat, astfel încât să arate cine este jupânul. Unii spun că se urmărește înlăturarea președintelui televiziunii și înscăunarea unui membru USR-PLUS acolo. Este cunoscut că la orice schimbare de regim are loc înlocuirea persoanelor care conduc televiziunea și radioul, căci ele sunt singurele mijloace de a duce în popor politica de partid, din moment ce presă scrisă nu prea mai există.
    Cu acest prilej au apărut fețe noi și interesante, s-au desgropat morții și am aflat ce au supt de la mămicile lor eroii acestui basm fără Ilene Cosânzele, fără Feți-Frumoși, dar cu balauri ce se înfruntă pentru nu știu ce. Cum stă bine analiștilor, mai mult pamfletari decât analiști, am aflat că un tip era statuie vie, adică cerșetor, că altul este fiu de securist, că altul are un unchi căruia îi este subordonat și care la rândul lui subordonează și alte și alte, ca totul să aibă și ceva picanterii.
    Este o furtună într-un pahar gol, din moment ce se va înființa o comisie parlamentară, comisie care macină timp și consumă aiurea energii, din moment nu duce la nimic bun. Era decent dacă persoanele care ocupă funcții puse politic, la fiecare schimbare de regim și-ar depune demisia. Este numai o lustruială chestia cu pusul de parlament. Când parlamentul are o majoritate, aceea impune personajul. În loc să fie pus pe pile, este păus prin vot, ca mascaradă, căci oricul pentru a ajunge la vot, personajul a avut o pilă. Dacă ar fi un concurs transparent și dacă s-ar supune la vot după probe scrise de specialitate căci diferența de note este  mică, un candidat are 9,92, celălalt are 9,85 iar al treilea are 9,90 aș mai zice. dar când un candidat este luat de la coada vacii și pus să conducă un anumit sector, deja totul miroase a bătaie de joc. Așa că ma dat dreptate celei care mi-a zis:
- Ioane, vin ai noștri, pleac-ai noștri / N=oi rămânem tot ca proștii.
Este deja o saga care șine din prima zi a anului și acum este a cincea zi. La noi nicio minune nu ține mai mult de trei zile. Pentru că nu este înscris cuvântul onoare în constituție, nu a apărut demisia, deci scandalul continuă și furtuna rămâne în pahar, chiat dacă se aplifică. Nu iese de acolo. N-are cum.

No comments:

Post a Comment