S-a văzut de la aventura lui Donald TRUMP cum s-a produs izolarea acestuia prin puterea rețelelor de socializare FACEBOOK și TWITTER, ceea ce a schimbat atitudinea multor utilizatori și chiar și dezvoltatori. Toți au găsit că e momentul spargerii monopolului pentru a crea alternative, lucru care s-a și întâmplat. Fenomenul va căpăta amploare și mai mare.
Stau și mă întreb că în comunicații sateliții sunt extraordinar de importanți și ei sunt monopolurile câtorva organizații de stat. dacă acolo se supără cineva, cu siguranță că întreruperea chiar și temporară, dar dirijată a comunicațiilor prin punerea sateliților în stand-by chiar și temporar, arată ce înseamnă forța de monopol.
În opinia mea, trebuie regândită legislația privind deciziile celor ce dispun de platforme online, cu milioane sau miliarde de clienți, chiar dacă oferă servicii gratuite. Legislația trebuie să dea drepturi clienților și să interzică abuzurile asupra acestora din partea proprietarilor de platforme. Pentru ca pe viitor să nu mai apară atitudini discreționare de niciun fel, trebuie să existe din start definit un cod de conduită al utilizatorilor de platforme și în același timp trebuie să existe foarte clar specificate modalități de stocare, de actualizare și mai ales de ștergere permanentă a informațiilor de către clienți. Chestia că devine proprietate a proprietarului platformei tot conținutul digital, este deja un abuz, atât timp cât clientului nu i se cere consimțământul.
(19 ianuarie 2021)
No comments:
Post a Comment