Sunday, January 17, 2021

Diferența dintre aur și argint

Prețul unui gram de aur este de 58,77 $.
Prețul unui gram de argint este de  0,80 $.
Prețul unui gram de bronz este de 1,37 $.
Aurul este mai scump decât argintul de 73,46 ori.
Aurul este mai scump decât bronzul de 42,89 ori.
Dacă ar fi să ierarhizăm pe cei ce ocupă locul întâi de cei care ocupă locul al doilea, în mod simplist ar trebui să zicem că primul este de 73,46 ori mai bun decât al doilea într-o ierarhie. 
În realitate, primul este primul și punct. Dacă am definit bine un criteriu de măsurare a performanței și procedura acceptată de efectuare a măsurătorilor și  le-am respectat âncât să obținem un tabel cu numele și măsurătorile, pe care le-am sortat crescător sau descrescător, după cum cere criteriu, rezultă clar cine este primul. Dacă am definit un criteriu lax, vom avea multi care ocupă locul întâi și atunci, spre satisfacția lor, ei vor fi primii, ceea ce nu duce la o clarificare în ierarhizare.
Este amânat momentul adevărului. Am văzut în ciclul gimnazial cum sunt urcați pentru premiul întâi mulți elevi de clasa a I-a. Se ajunge la situații dintre cele mai greu de caracterizat, căci dorințele părinților sunt altele decât performanțele reale ale elevilor. O analiză mai atentă se va face analizând mediile din primele opt clase cu nota de la admiterea la liceu sau de la terminarea liceului.




(17 ianuarie 2021)

No comments:

Post a Comment