Tuesday, March 24, 2020

Teatrele noastre și online

Există intenții frumoase ale instituțiilor noastre de cultură de a fi alături de popor transmițând spectacole pe Internet. Numai că respectivele nu și-au adaptat portalurile ca omul să știe din prima:
- data la care se face transmiterea,
- numele piesei transmire,
- durata la cae se oferă acces.
Am observat că mulye teatre au diferite zile, iar programul nu este anunțat, ceea ce face imposibil de accesat, dacă totul este restricționat la un interval extrem de scurt, adică exact pe durata spectacoluli, când accesul este dat de la ora 19,30.
Dacă s-ar fi luat model de la Metropolitan House Opera, portalul trebuia să ofere exact din prima:
- programul pe mai multe zile,
- denumirea producției din fiecare zi,
- care este distribuția,
- durata de acces de 20 de ore să zicem,
- accesul din prima, foarte ușor.
Lipsa de profesionalism a celor care administrează portalurile fac să fie extrem de greoi accesul la cadoul făcut de instituție, chiar  dacă presa a dat unele link-uri, acestea nu au dus spre ceea ce le era necesar celor ineresați. Se vede că nu se lucrează după un șablon și fiecare face ce-l taie capul. Singurul spectacol pe care l-am accesat a fost cel de la Opera din Iași. Restul a fost fiasco total, căci eu nu am timp de pierdut cu soluțiile neghiabe oferite pentru acces, deși teatrele zic că fac cadouri mă tratează ca și cum ar face pomană și cerșetorului îi arunci firimituri în dispreț. Ele uită că Internetul este plin de piese de teatru în versiuni cu totul de excepție și omul care chiar  dacă vrea să vadă ceva, vede fără să fie nevoie să intre pe portaluri și să caute de nebun fără a găsi ceva interesant. Pentru Teatrul de Comedie am găsit O scrisoare pierdută într-o montare inedită în care cetățeanul turmentat este interpretat de o femeie. Am mai văzut un actor care nu era de comedie. Deci, aceleșantion m-a făcut să nu mai continui, căc nu am chef să pierd timpul. Prefer montarea de la BULANDRA cu Mariana MIHUȚ în roulul lui Zoe și cu Octavian COTESCU în rolul lui CAȚAVENCU.



(24 martie 2020)

No comments:

Post a Comment