Sunday, March 29, 2020

Bărbierul din Sevilla de la Opera din Rouen

Opera Bărbierul din Sevilla de Gioachino ROSSINI este atât de cunoscută încât nu mai necesită nicio prezentare a subiectului. Întotdeauna când am urmărit spectacolele am avut ca reper spectacolul în care cânta Nicolae HERLEA, baritonul cu voce absolut fenomenală, despre care am avut impresia că ROSSINI a scris roul lui Figaro pentru el special, intruind că într-o zi se va naște acest bariton perfect.
Distribuția este următoarea:

Almaviva -  Xabier ANDUAGA
Figaro -  Joshua HOPKINS 
Rosine -  Lea DESANDRE
Bartolo -  Riccardo NOVARO
Basilio -  Mirco PALAZZI
Fiorello -  Antoine FOULON
Berta  - Julie PASTURAUD
Spectacolul de la Rouen este excelent realizat, cu o dicție perfectă a cântăreților. Pe Rosine am comparat-o cu Victoria de Los ANGELES și cu Mado ROBIN și găsesc că Lea DESANDRE a dus rolul în condiții deosebite, cu lejeritate, dinamism și talent. La rolul lui Figaro am urmărit un bariton cu o voce foarte bună, care mi-a amintit de Nicolae HERLEA. El avea un tatuaj pe gât și tot spectacolul am căutat să descifrez semnificația și dacă era sau nu element al personajului sau era al artistului. tatuajul de pe față m-a dus cu gândul că era al personajului.
Acum mulți ani am vizitat orașul Rouen, am depășit viteza și mi-a venit acasă o amendă de 100 de euro, pe care am plătit-o. Vedeți nu port ranchiună. Dacă e bine, e bine. Punct.







(29 martie 2020)



No comments:

Post a Comment