Wednesday, March 25, 2020

Don Giovanni la Opera din Paris, spectacol oferit gratis

Opera din Paris oferă gratis pe perioada de carantină într-un mod adaptat accesului la Internet, spectacole filmate în perioadele anterioare. este anunțat programul pentru o perioadă ceva mai lungă, 17 marie -  3 mai 2020. Spectacolele sunt urcate pe portal și stau acolo 7 zile încât doritorii le accesează în acest interval. 
Există posivilitatea de a viziona operele Manon, Don Giovanni, Bărbierul din Sevillia, Povestirile lui Hoffman, Carmen și baletul Lacul Lebedelor dar și o seară Robin,
Accesul este extrem de simplu, căci administratorul portalului este profesionist și nu face ghidușii ca românașii noștri care te amețesc cu tot felul de tâmpenii ca să ajungi la firimitura pe are teatrul a încercat să mi-o arunce ca la milog. Noroc că la Met și Opera din paris sunt spectacole adevărate și nu pătimesc că nu am acces la ceea ce teatrele noastre mi-ar pune la dispoziție după ce aș trudi fără rost să găsesc ce și cum.
Spectacolul cu Don Giovani care a fost rezentat în 25 iunie 2019, se difuzează  pe Internet între 23 -29 martie 2020 și se află la adresa: 
https://www.france.tv/spectacles-et-culture/opera-et-musique-classique/1018833-don-giovanni-de-mozart-a-l-opera-de-paris.html
a beneficiat de o distribuție de excepție pentru că soliștii:
- aveau vocile la ei,
- nu erau nici grăsani,
- nu erau uzați fizic,
- erau dinamici,
- le lipsea teatralismul,
- s-au sincronizat perfect.
Distribuția a fost următoarea:
Don Giovanni : Étienne DUPUIS
Il Commendatore : Ain ANGER
Donna Anna : Jacquelyn WAGNER
Don Ottavio : Stanislas de BARBEYRAC
Donna Elvira : Nicole CAR
Leporello : Philippe SLY
Masetto : Mikhail TIMOSHENKO
Zerlina : Elsa Dreisig - Elsa DREISIG
Cpnducerea mzicală a fost asigurată de dirijorul Philippe JOURDAN și decorurile excelente au fost realizate de Jean VERSWEYVELD. 
Nu este prima dată când văd un spectacol la un teatru foarte valoros, dar am să spun că mi-a plăcut foarte mult, căci totul a decurs perfect. Îi invidiez pe cei care au fost în sală în 25 iunie 2019 și au văzut acel spectacol,  cum  mă felicit acum pe mine că am avut șansa să-l urmăresc ieri 24 martie 2020 în a doua zi de stat în casă, c onform ordonanțelor militare.



(25 martie 2020)



No comments:

Post a Comment