Wednesday, March 18, 2020

COVID 19 și teleșcoala

Teleșcoala este un concept vechi, vechi, vechi, dar neacceptat până mai ieri de dascăli, de inspectorate și de minister căci noul pătrunde foarte greu, mai ales când presupune eforturi personale și financiare mari. Teleșcoala a fost mimată de toți doar să dea bine, căci așa cum la Revoluție s-a zis Mircea fă-te că faci ceva, tot așa și cu teleșcoala. A fost ca muieretul din bucătării cu mânecile suflecate care alergau ca muștele fără cap, mimând că se zbuciumă să pregătească sarmale și ciorbă de burtă, dar nefâcând nimic.
A venit COVID 19 și a arătat asemeni poveștilor lui Hans Cristian ANDERSEN că împăratul este gol, adică pe perioada în care școlile sunt închise, se trecea la derularea de lecții în regim de teleșcoală, cu program anunțat de ministreasa care a umblat într-o școală de țară cu televiziunile după ea, făcându-se de râs, să nu folosesc cucântul din patru litere ce desemnează ceva urât mirositor.
dacă totul era pus la punct:
- în timpul anilor de școală de până acum, o zi sau două sau trei din săptămână trebuie să se lucreze în regim de teleșcoală,
- profesorii trebuiau să aibă lecțiile lor, iar interacțiunea să se facă după regulile de e-Learning și nu după cum fiecare crede, dar pentru aceasta ei trebuiau instruiți și certificați,
- elevii să considere o normalitate că acum li s-a zis că fac teleșcoală improvizată, ci de fapt ei făceau o trecere de la teleșcoala intermitentă cu care erau obișnuiți, la teleșcoală pe durată mai mare,
- părinții deja trebuiau să fie familiarizați cu modul de lucru prin teleșcoală și să aibă totul pus la punct pentru a controla, dar mai ales de a educa pe copii să lucreze în acest regim, fără riscuri.
COVID 19 ne-a arătat că nu este de glumit și urgent trebuie lucrat în direcția corectă, aceea de a lua frâiele. Cum după legea salarizării se face un singuer produs software pentru aclculul salariilor de către toși, tot așa trebuie și la nivel național gestionat procesul de teleșcoală. Aceasta înseamnă:
- crearea unei platforme unice,
- generarea de conțint digital cu redundanță controlată,
- schimbarea atitudinii fațp de catalogul digital,
- instruirea profesorilor, a elevilor și părinților.
Se va comenta că centralizarea este dăunătoare, lucru neadevărat, în contextul în care profesorul din fiecare școală joacă un rol activ în derularea procesului de instruire. Lecțiile care trebuie realizate nu sunt puține, sunt foarte, foarte multe și de aceea nimeni nu este exclus din acest proces complex. Trebuie făcute lecții de clasă, trebuie făcute lecții de laborator, trebuie elaborate teme pentru acasă, trebuie făcute evaluări, trebuie corectate teme. Este loc pentru toată lumea, ba mai mult, este de muncă pe rupte și procesul niciodată nu va fi considerat încheiat.



(18 martie 2020)



(18 martie 2020)

No comments:

Post a Comment