Sunday, March 8, 2020

Românul care a schimbat România: Ioan STOICA

Numele de Ioan STOICA nu spune nimic. Numai numele taica STOICA spune multe, căci taica STOICA se identifică 100% cu CARITAS, acel joc piramidal de prin 1992 care a înebunit întreaga Românie căci:
- fabrica milionari peste noapte,
- scotea de 8 ori banii depuși din nimic,
- a făcut neoameni din oameni la locul lor,
- a renăscut lăcomia în suflete oamenilor,
- a distrus pe cei cu așteptări mari, dar întârziați.
Am vizitat Clujul acelor vremuri de aur ale CARITAS-ului și am observat cum vindeau:
- Mercedes-urile la colț de stradă ca pepenii,
- frigidere de ultimul tip sub cerul liber,
- cele mai fine tipuri de înghețate,
- apartamente și vile pe nevăzute.
Lumea era într-o continuă mișcare și erai privit ca ultimul om dacă nu figurai în acel ziar de câteva zeci de pagini să ți se vadă numele ca depunător la CARITAS și ca potențial câștigător al unor sume colosale cu care urma să te pricopsești. Am suportat biciuirile tuturor prietenilor mei care mă arătau cu degetul că nu înțelegeam ce este CARITAS și că nu este vorba de un joc piramidal, ci de o gândire specială de multipălicare din neant a banilor, pe care eu nu sunt în stare s-o înțeleg, vai steaua mea!
Ioan STOICA a fost un geniu, un om care a reușit să facă mult mai mult decât unii și-au închipuit și anume, să-i facă fericiți pe cei care aduceau metri cubi de bani la Cluj ca agenți credicioși ai unui scop de-a dreptul nobil, vecin cu o religie, dar să-i facă și mai fericiți pe cei care primeau ceea xce li se promisese, căci încă nu înțărcase Bălaia.
Construcția genială a lui Ioan STOICA bazată pe un defect natural al fiecăruia dintre noi, setea de a se îmbogăți prin nemuncă, de a fi diferit de sărăntocii de alături, doar pentru faptul că ei nu a jucat la taica STOICA, latură pe care părintele CARITAS-ului a intuit-o și exploatat-o exemplar, la scară națională. Joaca nu i-a ieșit prea bine din moment ce Ioan STOICA a fost un sărac și a redevenit sărac, fiind exemplul clasic al stelei care are clipa ei supremă de strălucire, după care cade în întuneric, pentru totdeauna, chiar dacă unii sau alții i-au mai oferit sinecuri în numele vremurilor bune, care însă au apus.

(08 martie 2020)

No comments:

Post a Comment