Thursday, March 19, 2020

COVID 19 și autoinstruirea

Părerea noastră despre autoinstruirea de pe Internet este foarte relativă. Noi avem o părere nefavorabilă și față de învățământul de la seral, dar și de la învățământul de scurtă durată. Este cu atât mai mare disprețul nostru pentru învățământul la universități virtuale pentru că pornim cu ideile preconcepute că:
- universitățile virtuale sunt găselnițe,
- profesorii de la universitățile virtuale sunt o adunătură,
- studenții de acolo sunt lipsiți de performanță,
- acestea sunt fabrici de diplome fără acoperire,
- unii plătesc pentru a obține titluri academice.
Dacă vrem să fim riguroși, adevărul este undeva la mijloc din 1.000 de motive, dar nu trebuie anulată ideea că universitățile virtuale sunt de mare viitor și dacă erau construcții serioase, temeinice și de calitate, în contextul COVID 19 ele ar fi fost soluția și universitățile clasice ar fi venit cu căciula în mână să se ploconească la universitățile virtuale, să ia lumină pentru a fi și ele în situația să lucreze normal cu studenții lor de la distanță.
Noi suntem prea plini de noi când spunem că autoinstruirea este o frecție la un picior de lemn, iar universitatea virtuală este doar o găselniță pentru a face profit din nimic.
Încă din 1965 în USA erau universități care pregăteau contra cost studenți la distanță, iar evaluarea lor era făcută nu prin internet, că nu exista așa ceva atunci, ci prin lucrări elaborate și trimise prin poștă. Acum în condițiile existenței Internetului universitatea virtuală are toate condițiile de a exista, de a evolua, de a scoate absolvenți valoroși. Singura condiție este ca managementul universității virtuale să fie orientat strict spre calitate. Atât timp cât se urmărește un standard de calitate ridicat, universitatea virtuală își va atinge obieectivul, adică va scoate absolvenți bine pregătiți profesional.
Univeristatea virtuală este diferită de universitatea clasică prin:
- costuri care sunt mult mai mici,
- corpul profesoral care colaborează,
- filtrele de selecție a studenților,
- tehnicile de evaluare,
- nivelul de transparență realizat,
- thnicile moderne de comunicare,
- flexibilitatea programelor,
- volumul cunoștințelor acumulate,
- calitatea absolvenților.
Universitățile virtuale se bazează pe autoinstruire, ca element esențial, căci evaluarea este doar partea finală a fiecărui ciclu de autoinstruire. Este necesar să se elaboreze materiale extrem de bunie calitativ care să fie la dispoziția studenților astfel ca procesul de instruire să fie unul real.


(19 martie 2020)

No comments:

Post a Comment