S-au afișat rezultatele de la examenul de bacalaureat. &1,4% dintre cei care s-au prezentat la toate problele de BAC au obținut note care asu dat o medie peste 6, ceea ce i-a făcut să fie declaratți promovați. Este o rată de promovabilitate destul de bună, dar mult mai slabă dacă ne gândim că pe vremea lui Ceaușescu acea rată de promovabilitate bătea spre 90%. Față de BAC-ul de pe vremea lui Daniel Funeriu când promovabilitatea nu depășea 60%, acum este o situație bună, zic unii, foarte bună, zic alții, mizerabilă, zic eu pentru că BACul azi este:
- neconcludent;
- bazat pe memorare;
- nu dă nimic absolventului;
- prea subiectiv;
- cantitativ;
- bizar;
- neomogen;
- necomparabil;
- aleator.
Am și eu câteva întrebări nevinovate:
- au mai funcționat camerele video în clase?
- au fost respectate procedurile;
- care a fost comportamentul profesorilor supraveghetori?
- s-au mai strâns bani pentru comisiile de BAC?
- cât exigente au fost comisiile de la oral?
- cum se explică numărul graznic de mare al contestațiilor?
- de ce sunt 10 licee cu zero promovați de BAC, când 10 e nota maximă?
Nu aștept niciun răspuns pentru că eu știu răspunsurile reale și nimeni și nimic nu mă va convinge că atît timp cât în învățământ:
- salariile sunt mizerabile,
- suplinitorii sunt peste 30%,
- nu sunt uniforme obligarorii,
- memorarea este fundamentul,
procentul de 71,4% de promovabilitate are vreo relevanță reală. Când liceul îi va da absolventului o meserie solidă, când îl va învăța pe elev să fie om, să gândească, să aibă atitudine și determinare, să știe acesta clar care îi va fi parcursul, fără a fi în bătaia vântului, atunci chiar și 50% rată de promovabilitate va reprezenta altceva decât o cufră oarecare. Numai faptul că sunt 42.000 de contestații, adică 10% din notele de la teze sunt considerate de elevi ca nefiind corect acordate, spune foarte mult. Pe de o parte se acceptă ideia că unii dintre corectori au fost subiectivi. Sunt și situații în care elevii nu știu să se aprecieze. Să nu uităm că aceste contestații nu au fost depuse de elevi pur și simplu, ci de elevi asistați de părinți sau de meditatorii. Vor fi ți surprize, dintre cele mai colorate, când note mari vor deveni minuscule, dar și în cazul în care note mici vor deveni mari sau umflate strategic și neîntâplător, firește, dacă.
(06 iulie 2017)
No comments:
Post a Comment