Friday, November 17, 2023

Productivitatea în construcții și amenajări stradale

Urmăresc și eu ceea ce se întâmplă cu construcțiile și cu amenajările stradale (borduri, asfaștări și parcări) și concluzionez că este nasol rău de tot în ceea ce privește productivitatea muncii. Am urmărit ceva de borduri și reamenajarea unei parcări și am observat că ceea ce se face în 10 zile, trebuia făcut în 2 zile, deci productivitatea reală este de 5 ori mai mică decât ceea ce ar trebui să fie pentru a concluziona că într-adevăr se muncește cu adevărat. În loc să se înceapă munca la ora 07:00 se începe la 08: în cel mai bun caz, dar regula este să se înceapă la 09:00. Încheierea programului se face undeva la ora 18:00 deși este lumină si s-ar mai lucra fără a fi nevoie de reflectoare. Succesiunea operațiilor este necunoscută și utilajele lucrează haotic, iar materialele sosesc când sosesc, nu când trebuie. În plus, forța de muncă este dispersată și se lucrează simultan pe multe fronturi de muncă fără a fi finalizate lucrările atunci când trebuie.
Și la blocuri am văzut același mod de lucru, căci durează prea mult ridicarea unei construcții, căci mă gândesc că în vremurile comuniste, pe litoral era vorba să se facă câte un etaj pe săptâmână. În Olanda am văzut cum într-o lună s-a construit un cartier de vile parter-etaj din prefabricate, asamblate și finisajele curgeau instantaneu. deci și în construcțiile de locuințe productivitatea este cam la 1/3 din ceea ce ar trebui să fie, din cauza managementului deficitar și a fluxurilor, care depind tot de management.
Managementul, bată-l pustia să-l bată!

(17 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment