Saturday, November 18, 2023

Secretul nr. 3

Tatăl meu mi-a spus pe când eram elev de liceu:
- Stai acolo unde toți sunt mai deștepți ca tine. 
Noi românii avem un proverb: stai lângă deștepți, te deștepți și tu. Stai lângă proști, te prostești și tu.
De-a lungul anilor mi-am stabilit un principiu bazat pe un calcul simplu. Dacă eu sunt de nota 10 și mă înconjor de 100 de persoane cu care colaborez, toți fiind de nota 2, media noastră M = 210/101=2,07.
Dac eu sunt de nota 2 și colaborez cu 100 de persoane de nota 10, media noastră va fi M = 1002/101=9,92 ceea ce este cu totul altceva.
Marele meu noroc a fost că am avut profesori absolut remarcabili, că am avut colaboratori deosebit de buni, ceea ce a fost un plus extraordinar, căci de la toți eu am avut ce învăța și am reușit să realizez lucruri speciale, căci acei oameni erau speciali, adică:
- aveau putere de muncă deosebită,
- erau temeinici,
- aveau inițiativă,
- ofereau soluții dintre cele mai bune,
- nu tărăgănau lucrurile,
- știau să se țină de cuvânt.
Respectând cerințele acestui secret pe care l-am aflat, am reușit să mă ridic și eu cât de cât să fac față cerințelor celor cu care am colaborat, să învăț de la ei și să mențin ritmul și calitatea muncii pe care ei, care erau cei mai buni mi le-au impus. Dovadă stă faptul că toți cei cu care am colaborat sau în preajma cărora am stat, dacă le-aș da numele, s-ar vedea că într-adevăr erau caractere remarcabile. Să luați pe cei cu care am scris cărți, cu care am publicat articole, cu care am derulat stagii doctorale și veți vedea că toți sunt oameni de nota 10, fără excepție. Am stat lângă deștepți, cred că m-am deșteptat și eu, cât de cât.



(18 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment