Tuesday, November 21, 2023

Inteligența Artificială - IA și originalitatea

Să zicem că m-a bântuit talentele și m-am apucat să scriu o poezie. Inteligența Artificială - IA mă ajută să văd dacă poezia mea este originală. Sunt accesate fișierele de pe Internet și este comparat conținutul fișierului cu poezia mea cu ceea ce există pe Internet. Rezultatul va fi unul care îmi va conveni dacă mi se va spune că textul meu nu a fost găsit pe Internet, deci poezia mea este originală sau rezultatul mă va dezamăgi dacă altcineva a avut ideea de a scrie același text de care eu pur și simplu nu am știut. Deci, în acest ultim caz, voi fi trist că din întâmplare, nu am fost original, deși intențiile mele au fost nobile. Nu iau în calcul pe cei acre sunt conștienți că au plagiat.
Să zicem că am compus o melodie sau un cântec de muzică populară. Cu Inteligența Artificială - IA am posibilitatea să văd dacă linia melodică este a mea sau altcineva a gândit-o mai înainte. Chiar și versurile cântecului sunt supuse analizei.
Rezultă cu claritate că Inteligența Artificială - IA mă ajută să văd cât de original sunt în demersul meu artistic. Dacă scriu un articol științific, Inteligența Artificială - IA mă va ajuta cu mult mai mult decât o fac produsele software anti-plagiat și-mi va spune dacă articolul meu este sau nu original, dacă articolul meu sare sau nu ipoteze corecte sau dacă are greșeli de calcul, de documentare, de definire a conceptelor sau are erori de construcție ca lucrare științifică.
Concluzionez că Inteligența Artificială - IA va juca un rol decisiv în a cerne talentele, căci nimeni nu-și va mai permite să se dea mare cu lucrări care nu-i aparțin, iar festivalurile vor avea o cu totul altă valoare.
Nu voi uita micuța porcărea cu legoul orașului București sau incidentele de la competiția națională pentru EUROVISION cu acel cântec despre Dracula, care era un plagiat, cum plagiat era și cântecul cu Mariana și cu banana, care din hit s-a transformat în chit. Inteligența Artificială - IA va face ca nimeni să nu mai aibă o scuză că n-a știut, că n-a vrut, din moment ce autorul are posibilitatea de a se verifica singur și nu să arunce în piață un produs pe care alții să-l verifice. O doză de responsabilitate este necesară și auto-validarea cu un instrument de Inteligența Artificială - IA a produsului pentru a vedea dacă e original se impune.

(21 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment