Monday, November 27, 2023

La vamă trece cine trebuie

Faptul tălin CHERECHEȘ care nu este nici pisică, nici muscă, nici frunză, nici autoturism, a trecut prin vama de la Petea ca prin brânză, chiar dacă era sub control judiciar și chiar dacă urma să primească o sentință definitivă.
Nu mă apuc eu acum să analizez cum au stat lucrurile minut de minut de la apariția acelui taxi în vamă, până la trecerea de vama maghiară, ci doar constat  tălin CHERECHEȘ a beneficiat de carențele de digitalizare existente în spațiul nostru cel mioritic, drăgălaș, laborios și cochet. Dacă digitalizarea era la nivelul care trebuie, este clar că nu există două persoane cu același iris sau cu aceleași amprente și totul decurge de la sine.
Cătălin CHERECHEȘ a folosit exact ceea ce avem cu toții, nimic mai mult nimic mai puțin și a trecut exact cum se trece pe la punctul vamal, iar căderea de capete de acolo nu va rezolva în niciun fel problema, căci altundeva este cauza asupra căreia trebuie să se acționeze și aici mă refer la soluția urgentă de digitalizare, care trebuie să înceapă cu cartea de identitate specifică acestui proces. Acea carte de identitate trebuie să aibă anumite măsurători biometrice, iar ofițerul vamal trebuie să aibă acel dispozitiv care măsoară caracteristica persoanei din fața lui și o compară cu cea din baza de date, identificată după cheia din cartea de identitate citită și ea cu acel dispozitiv. Mă opresc aici căci nu dau eu soluții celor plătiți să le găsească și să le implementeze.
Ar trebui acum să-mi pun tot felul de întrebări gândindu-mă la nenumăratele cazuri celebre de fugari de lux, care se sustrag ispășirii de pedepse aici în spațiul nostru cel mioritic și care au trecut și ei prin oarece puncte vamale, pe picioare sau printre miei sau cine mai știe cum, dar au trecut și ne trimit salutări din locurile unde se simt oricum mai mișto decât la pârnaie.


(27 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment