Tuesday, November 21, 2023

Mă rog la Dumnezeu

Deși de aproape doi ani avem război la granița de răsărit, mă rog la Dumnezeu ca războiul să nu se extindă. Am în minte exodul de populație din Ucraina către Occident și nenumărații bărbați ucrainieni apți de a merge pe front care au plecat departe de câmpurile de lupte, pentru a trăi acolo unde este pace.
La noi stagiul militar obligatoriu al tinerilor a fost desființat. Eu care am făcut armata în tinerețea mea, am 76 de ani deci pe mine nu se mai contează. Doamne ferește, dacă va fi nevoie, stau și mă gândesc cine ar fi oamenii tineri pe care armata ar conta din moment de foarte mulți bărbați tineri sunt plecați la muncă în străinătate, iar tinerii rămași în țară au avut motive serioase să nu plece în bejenie. Mă gândesc la modul în care oamenii obțin tot felul de documente medicale pentru a-și atinge obiective, mai ales bănești, cum se va pune problema de obținere a scutirilor de armată. Nu vreau să speculez, nu vreau să fac scenarii, dar cum există sate întregi de falși  nevăzători care merg pe bicicletă sau conduc autoturisme, tot așa vor exista oameni declarați inapți de a merge pe front, invocându-se motive dintre cele mai interesante, căci românul este atât de inventiv, încât viața bate de departe filmul. Mă rog la Dumnezeu să nu am dreptate și să-i văd pe tinerii care seară de seară merg în cluburi, care fac tot felul de tranzacții pe lângă lege, punând-se în șir indian la centrele de înrolare, pentru a merge să-și apere glia străbună ca adevărați patrioți.

(21 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment