Discutând cu cineva, am aflat că talonul meu de pensie vine pe e-mail dacă solicit acest lucru. Am intrat pe portalul Casei de pensii și de acolo pe contul meu și am găsit că trebuie completat un formular. Din ceea ce rezulta formularul trebuia tipărit și el primea un număr de înregistrare, iar la confirmare de adresă e-mail, câmpul trebuia completat de CTP, evident nu Cristian Tudor POPESCU...
Am descărcat formularul, l-am completat formularul și am mers la sediul casei de pensii, unde o domană mi-a zis că trebuie să intru pe cont și să trimit formularul la casa de pensii de sector. Doamna a evitat să mă lămurească ce înseamnă CTP.
Ajuns acasă, am intrat în cont, am găsit cu dificultate butonul cu trimitere formulare, dar nu am găsit trimiterea formularului de talon pe e-mail, ceea ce aveam eu nevoie. Am mers la un buton numit GENERAL și am încărcat fișierul cu cererea mea scanată, dar mai trebuia să încarc un fișier cu CERTIFICAT de VIAȚĂ. Ce o fi certificatul de viață, nu știu, așa că am încărcat îbcă o dată documentul meu. Numai așa am avut posibilitatea să transmit solicitarea mea.
Am afirmat că portalul Casei naționale de Pensii este neprofesionist pentru că în cazul despre care vorbesc aici, după ce am intrat în contul meu. trebuia imediat să apară buton de transmitere talon pe e-mail căci aceasta este o prioritate în digitalizare și eu trebuia doar să bifez. După ce am bifat, în baza de date a taloanelor eu trebuia să figurez cu adresa de e-mail și în ziua când se lucrează taloanele, talonul meu:
- nu se mai tipărește,
- e trimis pe e-mail.
Dacă soluția ar fi fost inteligent construită. Numai că lucrând neprofesionist, chestia cu formularul pe care îl și atașez aici, arată că sunt ignorate principiul completitudinii fluxurilor din procesul de digitalizare și principiul accesibilității, care presupune că nimeni din afara unui sistem nu este obligat să știe termeni de specialitate și acronime stupide precum CTP. Sunt sigur că proiectantul portalului este ușor diletant, că nu prea are studii de informatică adevărată și că ar mai trebui să mai învețe pe la vreo universitate din străinătate ce și cum cu digitalizarea și cu respectul pe care aplicațiile orientate spre cetățean îl au față de cei ce accesează portaluri și care nu trebuie să fie obligați să fie specialiști în termenii specifici pensiilor.
(08 noiembrie 2023)
No comments:
Post a Comment