Wednesday, November 22, 2023

22 noiembrie 1963

Eram elev de liceu și aveam un paparat de radio ENESCU 3 și îmi plăcea să ascult seară de seară la acel aparat de radio muzică de operă, căci pe postul de radio București 3 se transmiteau astfel de programe. Eram singur în bucătărie și ascultam liniștit, când programul s-a întrerupt și s-a anunțat că președintele USA, John Fitzgerald KENNEDY a fost asasinat la Dallas în Texas. Era într-o zi de vineri. Știu că ai mei se pregăteau de nunta surorii mele, căci anunțul era decalat de fusul orar de 7 ore față de momentul producerii tragediei.
Nu trecuseră multe zile de când murise Edith PIAFF pe 10 octombrie 1963 și Jean COCTEAU pe 11 octombrie 1963 și acum venea teribila veste a împușcării lui J.F. K. Au urmat o succesiune de evenimente tragice care au ridicat și mai multe semne de întrebare legate de această tragică moarte, dar s-a zis că peste 50 de ani vor fi desecretizate documente, lucru care în anul 2013 nu s-a produs.
La noi a fost publicat un masiv volum de 910 pagini intitulat Moartea unui președinte avându-l autor pe William MANCHESTER, în anul 1968 la Editura Politică, pe care am cumpărat-o și am citit-o, dar care conținea atât de multe coincidențe mai ales legate de morți suspecte ale unor persoane, încât misterul s-a adâncit și mai mult. Am apreciat munca și seriozitatea autorului de a se documenta, dat tot timpul am considerat că el știa cu mult mai multe decât a scris, dar echilibrul cărții era legat de viața sa la care cred că ținea foarte mult.
Concluzie: să nu ne mirăm deloc de misterele în care ne afundăm în ceea ce privește problemele de la Revoluția din 22 Decembrie 1989.

(22 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment