Wednesday, November 8, 2023

Niște cacofonii oarecare....

Acum mulți ani, pe când ziarul Jurnalul Național se vindea cu un supliment care conținea și un CD, am cumpărat cu regularitate acele CD-uri și acum mă laud că am om colecție de CD-uri ale unor interpreți, cărora le-a venit acum rândul să-i ascult, căci eu când ascult muzică o fac cu mare atenție, mai corect cu foarte multă atenție. 
Numai așa se explică faptul că ascultând CD-ul de muzică de colecție nr. 40 la cântecul Mândro, te aștept pe răzor, am sesizat ceva nefiresc la versurile:
Să trec eu c-o săbărea
Care mi-a fost mie dragă.
Înregistrarea cântecului este din anul 1975 și am întrebări dacă în acea perioadă, când ochii erau ațintiți pe tot și pe toate și nu era avalanșa aceasta de producții necontrolate, cum de a trecut neobservată respectiva construcție bizară. Dacă era vorba de un cântec autentic cules aș fi înțeles, dar cântecul La poarta sărutului îmi arată că există și producții făcute pe colo și pe colo, nu folclor autentic.
În cântecul Bat-o sfântul de lupoaie există versurile:
Bat-o sfântul de lupoaie,
Mă mănâncă ca pe-o oaie.
Cântecul se află pe poziția 9 de pe CD cu muzică de colecție din volumul 46 editat de Jurnalul Național.

(08 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment