Thursday, November 16, 2023

Mediul privat și managementul lui

Mediul privat este un concept ce include tot ceea ce este companie a unor entități altele decât statul. O frizerie a liui nenea Gică face parte din mediul privat. O cofetărie a lui tanti Ana face parte din mediulm privat. Chioșcul de la colț al lui nenea Petrică și ef face parte din mediul privat. Dacă cineva are un atelier de croitorie cu firmă la vedere și are și autorizație de funcționare, face parte din mediul privat. Chiar și micile făbricuțe care produc brânzeturi, scaune, bănci, șuruburi, sticle, borcane sau grilaje de fier forjar pentru locurile de veci, toate fac parte din mediul privat. Frumos ar fi să vorbim de fabrici de automobile, de fabrici de centrale termice de apartament, ale unor patroni și pe care să le integrez tot în mediul privat. Dacă ne gândim la firme de construcții, adică la dezvoltatori imobiliari sau la firme de software, desigur, dacă sunt entități serioase și nu puse pe prăduială, evident, le includ în componența mediului privat.
Chestia cu managementul din mediul privat este deja o mare problemă. Există management după ureche și există management științific. Nu am informații despre numărul patronilor de firme private care au făcut studii de management științific, dar ceea ce văd eu cu ochiul liber, îmi crează senzația că lucrurile sunt destul de departe de a fi bazate pe decizii ale unor persoane care au studii de specialitate.
Managementul la vedere în ziua de azi arată:
- empirism,
- risipă,
- dezorganizare,
- necorelare,
- ermetism,
- delăsare,
- indisciplină.
Dacă se vorbește de management, ar trebui să vedem că lucrurile merg șnul, că programul începe la o oră decență, adică undeva la ora 07:00 sau hai să zicem la ora 08:00 dar nu la 09:30. Dacă vorbim de management, ar trebui să vorbim de proceduri clare și frizerul n-ar mai trebui să refolosească un șervet plin de păr de la tunsul precedent, căci nu este nici igienic și nici estetic, în costul aberant pe care-l percepe pentru un tuns civilizat.
În opinia mea, managementul din mediul privat trebuie să fie caracterizat prin control de calitate și tot ceea ce iese dintr-o entitate privată, fie produs, fie servici, trebuie să fie de înaltă calitate, căci numai așa clienții vor reveni și vor duce vorba mai departe, iar afacerea va prospera. Non-calitatea este dușmanul afacerilor și cel ce nu asigură calitate are drum liber și sigur spre faliment, că nu are management.




(17 noiembrie 2023)

No comments:

Post a Comment