Thursday, November 23, 2023

Calificarea naționalei de fotbal

Îmi aduc aminte de Odă în metru antic lui Mihail EMINESCU din care predau aici câteva versuri: 

Nu credeam să-nvăț a muri vrodată;

Pururi tânăr, înfășurat în manta-mi,

Ochii mei nălțam visători la steaua

Singurătății

Căci ceea ce am văzut la meciul naționalei de fotbal în ultimul meci de calificare pentru campionatul European din 2024 mi-a arătat că politicienii din spațiul mioritic au mari carențe de imaginație, atunci când vor să-și lipească figura lor în poze de echipa de fotbal. Numai simpla lor prezență pe stadion face să se simtă acest artificiu bizar, mai ales când se știe că nu sunt prezenți săptămână de săptămână la meciurile unei echipe favorite, pe poziție de susținători de suflet ai respectivei echipe de fotbal. Ar fi lăudabil mai ales dacă echipa ar fi pe o poziție fluctuantă și ei ar fi dovedit că sunt trup și suflet la bine și la greu cu acea echipă. Nu credeam să învăț a-i privi vreodată în poziții atât de puțin inspirate pe X și pe Y, dar și pe Z, care doar-doar pentru o baie de mulțime, doresc să fie considerați oamenii potriviți, la momentul potrivit, în locul potrivit. Numai că efectul a fost invers și lumea știe să taxeze aceste gesturi forțate.

M-am bucurat că echipa de fotbal s-a calificat pentru campionatul din 2024 din Germania. Voi fi foarte bucuros dacă și în Germania această echipă va evolua frumos.

Să le fie de bine și fotbaliștilor și politicienilor, căci 2024 este anul marelui test pentru toți!




(23 noiembrie 2023)




No comments:

Post a Comment